A pályán is kezdetét vette a 39. Magyar Nagydíj a két pénteki szabadedzéssel. Sainz vezetésével indult a hétvége: a Ferrari spanyolja volt a leggyorsabb a Magyar Nagydíj nyitó edzésén, megelőzve Verstappent, Leclerc-t és Russellt. Zhou szállította a tréning meglepetését.
A második szabadedzésnek egy negatív főszereplője is volt. Charles Leclerc a Hungaroring első áldozata a 4-es kanyarban, a Ferrari balesete miatt 15 perc esett ki az értékes edzésidőből. A gyorskörök alapján McLaren, Red Bull és Ferrari a sorrend. Norrisé lett a pénteki nap leggyorsabb köre: összefoglalónk a második szabadedzésről itt olvasható el.
Norris gyors, Leclerc olcsón megúszta
A nap leggyorsabbja, Lando Norris így értékelt péntek délután:
„Úgy érzem, megvan a sebesség az autónkban, egyszerűen jobban kell hoznunk, amikor szükség van rá. Ideális esetben gyors az autó és könnyen lehet vezetni, de gyakrabban előfordul, hogy az autó gyors, de a határon van és játszani kell az egyensúllyal” – mondta Norris.
„A vasárnap kihívás lesz valamennyiünk számára, hidratálni kell majd rendesen. Mentálisan lesz kimerítő. Általában nagyon kimerítő ezen a pályán, de valamiért most nem érzem. Mégis izzadunk, fogy az energia, eközben nem szabad hibázni. Ez lesz nekünk a legnagyobb kihívás” – beszélt arról, hogyan kell majd a hőséggel megküzdeni.
Charles Leclerc jó hírt szállított: nem sérült jelentősen a második szabadedzés balesetében a Ferrari.
„Amikor elvesztettem, attól féltem, sokkal nagyobb lesz a kár. A sérülés nem olyan jelentős. Így történt: kicsit szélesen fordultam a rázókövön, a 4-es kanyar közepén megcsuklott az autó, kicsit szélesebben kellett fordulnom, aztán a rázón elvesztettem az irányítást. Az én hibám volt” – mondta Leclerc. A monacói és a távollétében Ferrarit hátán vivő Sainz szavai alapján úgy tűnik, a Hungaroringen a harmadik erőt képviseli a csapat. Bővebben.
A világszerte végigsöprő informatikai káosz a Mercedest is elérte, de az edzéseket csak minimálisan akadályozta a szoftverleállás. A nagyobb problémát a hőség okozta a Magyar Nagydíj péntekjén.
„A mai nem volt egy jó nap, tényleg. Az időjárás rendben volt, jó itt lenni, de nem igazán voltunk formában ezen a napon. Beállítás tekintetében sem volt jó az érzet, de van róla elképzelésünk, hogy miért, és éjszaka ezen fogunk dolgozni” – nyilatkozta Lewis Hamilton. A Mercedes napjáról itt írtunk többet.
Csak Verstappen kapta meg a Red Bull fejlesztését
Szemre is a címvédő gárda vezeti a fejlesztési listát az élcsapatok közül a Hungaroringen, összességében viszont az Aston és a Stake dolgozta át leginkább az autóját. A Magyar Nagydíjra elhozott fejlesztéseket a Formula+ rovatban szemléztük, a fotókat főszerkesztőnk, Gobodics Tamás készítette a bokszutcában.
A Red Bullnál leglátványosabban az oldaldoboz és motorborítás régiója újult meg, eltűnt az RB20 „válla” – legalábbis Max Verstappen autóján, ezt az újítást ugyanis egyedül a vb-éllovas kapta meg. Hozzá kell tenni, Perez is bőven kapott frissítéseket, a szárny és padló az ő autóján is új.
A fejlesztések a két versenyző visszajelzései alapján működtek – ráadásul a mexikóit Christian Horner is megdicsérte: „Ez egy pozitív péntek volt, sőt azt mondanám, hogy ez volt Checo legjobb pénteki napja Kína óta” – mondta a csapatfőnök, aki konyhájában beszélgetett el Perezzel.
Exkluzív: Verstappennel és Mike Krackkel interjúztunk
Három kollégánk is terepen van: a Hungaroringgel két exkluzív interjút is készíthettünk, az egyiket a Red Bull háromszoros világbajnokával, Max Verstappennel. Aki a Hungaroringen megállja a helyét, annak a világ egyetlen másik pályája sem okozhat nehézséget – mondta Mészáros Sándornak a holland klasszis. Az interjúból első körben egy ízelítőt közöltünk, folytatás hamarosan.
Az Aston Martin csapatfőnökével Horváth Dániel ült le. Krack többek között azt is elárulta lapunknak, hogy kétszeres világbajnok versenyzőjük, Fernando Alonso gyakran megkérdőjelezi a csapat egyes terveit a különböző megbeszélések során.
„Fernandóban szüntelenül megvan a hajtóerő ahhoz, hogy az élen versenyezzen. Mindig kihívás elé állítja a csapat valamennyi tagját – legyen szó akár a taktikáról vagy a gumistratégiáról" – mondta Mike Krack. Az interjú (egyelőre szintén rövidebb változatban) itt található meg.
Kamerák az autókon, légkondi a pilótafülkében
Egyelőre a Magyar Nagydíjra összpontosítunk, de a közeljövőben két újítás is várható. Az F1-es Belga Nagydíj pénteki edzésein néhány autóra plusz kamerákat szerelnek fel, hogy lássák, mennyire feszegetik a szabályok határait a csapatok: a hajlékony szárnyakat vizsgálja ezzel az FIA. Részletek.
A nyári szünetet követően, a Holland Nagydíjon pedig légkondicionáló berendezést telepítenek a mezőny egyik autójába: a tavalyi katari hőség következményeként fejlesztette ki a berendezést az FIA, melyet kötelezővé tesz, ha a tesztüzem beválik. Erről itt írtunk.
Egyéb hírek a Hungaroringről
- Lewis Hamilton üdvözölte Ralf Schumacher coming outját: úgy érzi, ő és Vettel indították el a folyamatot, amelynek ez is állomása.
- Szintén Hamilton mondta el, néha kínosnak érezte a Brit Nagydíjat megelőző győzelmi ínséget.
- Helmut Marko szerint normális, hogy Toto Wolff meg akarja szerezni a Mercedesnek Max Verstappent.
- Nem érdeklik Lando Norris azok a kritikák, melyek szerint túl kedves és nem elég agresszív a pályán, és így kevés a győzelmekhez.
- Logan Sargeant szerint akár jól teljesít, akár gyengén, mindig csak kritizálják.
- Sajtóhírek szerint 20 mérnököt vinne a Ferrarihoz Adrian Newey: a csapat a fizetési igényét még vállalná, ezt azonban már nem.
- Az F3-ban a holland Laurens van Hoepen, az F2-ben az észt Paul Aron szerezte meg a vasárnapi főfutam rajtelsőségét. Oliver Bearman csak 14. lett az időmérőn.