DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 8. vasárnap
F1

Leclerc összetörte, Norris elvitte a második edzést a Hungaroringen

Megvolt az F1-es Magyar Nagydíj első áldozata a 4-es kanyarban, a Ferrari balesete miatt 15 perc esett ki az értékes edzésidőből. A gyorskörök alapján McLaren, Red Bull és Ferrari a sorrend.

Csupán negyedóra telt el a 17 órakor induló második szabadedzésből a Magyar Nagydíj első nagy balesetéig: Charles Leclerc a 4-es kanyar zöld-fehér, magasított kerékvetőjére hajtva vesztette el az irányítást, majd egy lendületes megforgással száguldott keresztül az aszfalton csapta oda a Ferrarit – elsőként bal hátsó sarkát – a gumifallal nem védett szalagkorlátnak.

Az edzés piros zászlóval állt a mentés idejére – a szalagkorláton is dolgozni kellett. Jó hír, hogy az elemet nem kellett cserélni, így megúsztuk egy 15 perces leállással.



A megszakítás pillanatában a két Red Bull vezette az eredménylistát a Hungaroring ekkor még közel 50 Celsius-fokos aszfaltján, a korábbi specifikációval köröző Sergio Perezzel az első helyen: 1:18,568-as köre már a hétvége legjobbja volt. A Red Bullok a csaknem komplett mezőnyhöz hasonlóan közepes abroncson teljesítették gyorskörüket. A piros zászlót követően már a piros jelzésű, azaz lágy gumikon gurult ki a mezőny: fél óránál jöttek a kvalifikációs szimulációk.

A gyorskörök alapján a fejlesztést egyedüli csapatként nem hozó McLaren jött ki az élen: Lando Norris 1:17,788-at teljesített a lágyon, 0,243 másodperccel felülmúlta Max Verstappent és 0,397-tel az egyetlen talpon maradt Ferrarit, az FP1-en leggyorsabb Carlos Sainzot.

Az edzés első felében leggyorsabb Perez a negyedik helyig csúszott vissza, az ötödik George Russell lemaradása már fél másodperc feletti volt: ő és csapattársa, Lewis Hamilton Kevin Magnussent fogta közre, ezúttal a dán kezdett ígéretesen az Ausztria óta remeklő Haasszal.

Nyolc csapat versenyzői is befértek az első tíz helyre, Ricciardo, Albon és Alonso folytatták a sort – míg Norris az élen végzett, csapattársa nem rakott össze látványos gyorskört, Oscar Piastri csak 13. helyen fejezte be a második szabadedzést. A McLarenek gumitaktikájában volt egy látványos különbség a többiekhez képest: míg a többség közepes abroncsot használt az edzés elején és végén, a versenyszimulációk során, a két papaja autón kemény volt ezekben a fázisokban.

Másik baleset nem volt, de ugyanazon a kerékvetőn történt egy Leclerc-éhez nagyon hasonló incidens: Guanyu Zhou szintén megforgott, de nem a szalagkorlát, hanem az 5-ös kanyar irányában sodródott tovább, és csúszott át a pályán Sergio Perez előtt – a kínai a mexikói riválist hibáztatta, amiért útban volt és kizökkentette, de a Red Bull jócskán előtte volt még, a hibát inkább az edzést utolsó helyen záró Zhou számlájára kell írni.

A második szabadedzés végeredménye:

  Versenyző Csapat Köridő Hátrány Körök
1 Lando Norris MCLAREN MERCEDES 1:17.788   23
2 Max Verstappen RED BULL RACING HONDA RBPT 1:18.031 +0.243 19
3 Carlos Sainz FERRARI 1:18.185 +0.397 22
4 Sergio Perez RED BULL RACING HONDA RBPT 1:18.255 +0.467 22
5 George Russell MERCEDES 1:18.294 +0.506 19
6 Kevin Magnussen HAAS FERRARI 1:18.315 +0.527 23
7 Lewis Hamilton MERCEDES 1:18.363 +0.575 19
8 Daniel Ricciardo RB HONDA RBPT 1:18.371 +0.583 19
9 Alexander Albon WILLIAMS MERCEDES 1:18.514 +0.726 21
10 Fernando Alonso ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:18.519 +0.731 22
11 Valtteri Bottas KICK SAUBER FERRARI 1:18.586 +0.798 24
12 Logan Sargeant WILLIAMS MERCEDES 1:18.611 +0.823 20
13 Oscar Piastri MCLAREN MERCEDES 1:18.618 +0.830 20
14 Esteban Ocon ALPINE RENAULT 1:18.754 +0.966 24
15 Nico Hulkenberg HAAS FERRARI 1:18.791 +1.003 24
16 Pierre Gasly ALPINE RENAULT 1:18.888 +1.100 23
17 Lance Stroll ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES 1:19.179 +1.391 24
18 Charles Leclerc FERRARI 1:19.286 +1.498 8
19 Yuki Tsunoda RB HONDA RBPT 1:19.606 +1.818 12
20 Zhou Guanyu KICK SAUBER FERRARI 1:20.067 +2.279 24

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: