DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 8. vasárnap
Formula+

Átszabták a Red Bullt: a csapatok fejlesztései az F1-es Magyar Nagydíjra

Szemre is a címvédő gárda vezeti a fejlesztési listát az élcsapatok közül a Hungaroringen, összességében viszont az Aston és a Stake dolgozta át leginkább az autóját.

Ahogy azt már megszokhattuk tavaly óta, minden Formula-1-es csapat köteles hivatalosan leadni az adott versenyhétvégére hozott újításainak listáját az FIA-nak, amely aztán egyben publikálja azokat a nagyközönség felé. Nincs ez másként a Magyar Nagydíjon sem, ahova egyedül a McLaren nem hozott semmilyen fejlesztést, a másik kilenc istálló kisebb-nagyobb mértékben hozzányúlt az autójához.

 

Átszabott Red Bull, módosított Ferrari-padlólemez

f1-redbull-hungaroring



Az élcsapatok közül egyértelműen a világbajnokságot vezető, de az utóbbi nagydíjakon tempóból már korántsem kiemelkedő Red Bull hozta a legtöbb újdonságot a Hungaroringre. Az RB20-ason feltűnt egy új motorborítás és oldaldoboz: az energiaitalosok tájékoztatása szerint ezek pályaspecifikus, a jobb hűtést szolgáló módosítások a forróság és a viszonylag lassú nyomvonal tekintetében.

A változtatás szemre is látványos, ugyanis az autóról eltűnt a motorborításnál az idény elején nagy feltűnést keltő vállszerű, sokak által ágyúnak is titulált kitüremkedés, de mivel pályaspecifikus az újítás, ez még visszatérhet más helyszíneken, ráadásul most is csak Max Verstappen kapta meg a teljes csomagot. Összehasonlításképp mutatjuk a két héttel ezelőtt Silverstone-ban látott autót:

f1-redbull-silverstone

Ugyancsak a jobb hűtés érdekében módosítottak a halo kialakításán. Jelentős változtatás még a Red Bullnál, hogy új első szárnyat is hoztak, az új profil pedig mind a négy szárnyelemet érinti. Ezen kívül módosítottak még a hátsó kerék körüli kialakításon, valamint tovább optimalizták az első lengőkar burkolatát. Verstappen amúgy csütörtökön a szezon teljes hátralévő részét meghatározó fejlesztésként jellemezte a hungaroringi csomagot.

f1-redbull-szarny-1

A másik két élcsapat közül (a McLaren ugyebár nem hozott fejlesztést) ki kell emelni a Ferrari módosított padlólemezét, amelyről már külön is írtunk: a vörösök a barcelonai csomagon hajtottak végre kisebb geometriai változtatást, hogy ezzel javítsanak a levegő áramlásán és az aerodinamikai stabilitáson, magyarán megszüntessék a tempós részeken jelentkező pattogást.

f1-ferrari-padlolemez

A Mercedes is egyetlen fejlesztést jelentett le az FIA felé: a hátsó kerekeknél lévő alsó terelőlemez véglapjából vágtak le annak érdekében, hogy javítsanak a hátsó leszorítóerőn mindenféle hasmagasság-beállítás esetén.

 

Az Aston és a Stake hozta a legtöbb fejlesztést

f1-aston-hungaroring

Ami a többi istállót illeti, egyértelműen az Aston Martin és a Stake érkezett a legátfogóbb fejlesztési csomaggal Mogyoródra. Az Aston Martin gyakorlatilag egy teljesen új, átalakított formájú padlólemezzel rukkolt elő a Magyar Nagydíjra, ezzel növelve a leszorítóerőt.

Ezen kívül módosítottak a hátsó övszárnyon, valamint pályaspecifikus változtatásként az első szárny Silverstone-ban látott elemének egy agresszívabb változatával készültek.

f1-aston-ovszarny

A Stake/Sauber összesen kilencpontos listát adott le a hungaroringi fejlesztései kapcsán. Náluk is módosult padlólemez alakja és széle, de jelentős változtatás még, hogy újratervezték a motorborítás felső szekcióját, valamint az oldaldoboz légbeömlő nyílását is.

Változtattak a hátsó kerék körüli rész kialakításán, ezzel összefüggésben a hátsó felfüggesztés burkolatán is, ha pedig mindez nem lenne elég, változott a halo dizájnja egy új terelőelemmel, megújult a visszapillantó tükör geometriája, valamint az oldaldobozhoz kapcsolódóan a fejtámasz kialakítása is.

f1-stake-hungaroring

A fennmaradó négy alakulat ehhez képest elhanyagolható újításokkal érkezett a Ringre. Az Alpine a hátsó fékhűtéshez nyúlt hozzá, a Williams pedig a motorborításon módosított a hűtőnyíláson – mindkét esetben pályaspecifikus változtatásról van szó.

A Visa Cash App RB az első fékrendszernél javított a hűtésen, míg a hátsó keréknél a szárnyacskák geometriája módosult. A Haas pedig ugyancsak a motorborítás és az oldaldoboz hűtőnyílásain alakított a várható hungaroringi forróságra készülve.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: