Az utóbbi hetekben gödörbe került a 2024-es Formula-1-es idényt még egyértelműen második erőként kezdő, de mostanra a tabellán még nem, az erősorrendben viszont már a McLaren és a Mercedes által is megelőzött Ferrari.
Mindez elsősorban a Barcelonában bevetett fejlesztési csomagnak, mindenekelőtt az új padlólemeznek volt betudható. Amely ugyan a pilóták, Charles Leclerc és Carlos Sainz egybehangzó véleménye szerint is előrelépést jelent, csakhogy visszahozott egy régi problémát: a pattogást a nagy tempójú részeken, amelyet még mindig nehezen tudnak szimulálni az F1-es csapatok a szélcsatornában.
Ez pedig azt eredményezte, hogy hiába jelentene extra leszorítóerőt az újítás, a pattogás miatt vezethetetlenebbé vált az SF-24-es. Emiatt a legutóbbi Brit Nagydíjon a pénteki szabadedzésen összehasonlító teszteket végeztek a korábbi változattal, amely után úgy határoztak szombatra, hogy visszatérnek az imolai verzióhoz.
Teljesen azonban nem kukázta a Ferrari a problémás barcelonai padlólemezt: Sainz Silverstone után arról beszélt, hogy egyes pályákon, ahol kevesebb a tempós kanyar és így kevesebb problémát okozhat a pattogás, még bevethetik majd azt.
Nos, ez így is lesz a hétvégi F1-es Magyar Nagydíjon, a Silverstone-hoz képest kétségkívül lassabb részeket tartalmazó Hungaroringen. Ugyanakkor a Ferrari nem hagyta változatlanul a spanyolországi csomagot, némileg módosítottak is a padlólemezen, amitől azt remélik, újra önbizalmat nyerhetnek a volán mögött a versenyzőik.
„A Magyarország előtti egyhetes szünet lehetővé tette számunkra, hogy mélyen beleássuk magunkat az előző három verseny adataiba” – magyarázta a mogyoródi hétvégét megelőzően Frederic Vasseur, a Scuderia F1-es csapatfőnöke. „Arra jutottunk, hogy a legutóbbi fejlesztési csomag valóban hozta a várt előnyöket aerodinamikai szempontból.”
„Ugyanakkor voltak olyan mellékhatásai, amelyek miatt valójában nehezebbé vált az autó vezetése. Keményen dolgozunk a gyárban, úgyhogy Budapestre egy továbbfejlesztett változatát visszük a padlólemeznek, amelyről úgy gondoljuk, olyan autót biztosít majd a pilótáinknak, amellyel a tehetségük legjobbja szerint vezethetnek.”
„Az idei szezonban a legapróbb századmásodpercekért harcolunk, ezért Charles-nak és Carlosnak a legjobbját kell tudnia nyújtania és bízniuk kell az autóban, ha a lehető legjobb eredményt akarjuk elérni a versenyen, de ami még fontosabb, az időmérőn, amikor abszolút a határokat feszegetik vele. Biztos vagyok benne, hogy a Hungaroringre vitt csomag lehetővé teszi számunkra, hogy ott legyünk az élmezőnyben.”