A szezont még domináns formában kezdte a Red Bull és Max Verstappent, azóta azonban a riválisok szemlátomást utolérték őket. A McLaren már bő két hónapja nagyon hasonló szinten teljesít, az utóbbi három-négy versenyen pedig megérkezett a harcba a Mercedes is – sőt, egyes helyszíneken a barcelonai fejlesztési csomagjával küszködő Ferrari is ütőképes tudott lenni.
A címvédő gárda persze nem ül a babérjain, a hétvégi Formula-1-es Magyar Nagydíjra is fejlesztésekkel készülnek. Méghozzá Verstappen szerint az eddigieknél jelentősebbekkel – minderről a hungaroringi csütörtöki sajtónapon beszélt a Formula.hu jelenlétében:
„Jó néhány dolgot hozunk az autóhoz. Kicsit nagyobb ez a csomag, mint amit már hoztunk. Hoztunk már néhány dolgot, de nem voltak különösebben nagyok, azt mondanám. És természetesen remélem, hogy ez jelent majd némi köridőt számunkra.”
Arra a kérdésre, hogy az idény teljes további részét és így a vb-harcot is meghatározhatja-e a magyarországi csomag, az összetettben a Red Bull elolvadó tempóelőnye ellenére is fölényesen vezető Verstappen így felelt:
„Mondhatjuk, igen, így gondolom. Ha nem nyerünk ezzel némi köridőt, akkor nem tudom, hogyan fog alakulni a szezon további része. Ugyanakkor azt sem tudhatom, hogy a többi csapatnál mik fognak érkezni, nem igaz? Úgyhogy csak magunkra koncentrálunk.”
Nem kifogás a kevesebb szélcsatornás idő
A néhány éve bevezetett aerodinamikai hendikeprendszer értelmében a világbajnokságot megnyerő és vezető alakulat kevesebb időt tölthet el szélcsatornás teszteléssel: konkrétan a Red Bull a referenciaérték 70 százalékával rendelkezik, az őket üldöző istállók pedig öt-öt százalékos lépésekben követik őket, így a sereghajtó alakulat már 115 százalékos értéken áll.
Verstappen azonban nem akarja erre fogni azt, hogy az ellenfelek hatékonyabban fejlesztettek eddig 2024-ben: „Ha reálisan megnézzük, más csapatok nagyobbakat léptek előre, ez eléggé világos. Tudom, hogy a csapatom a lehető legkeményebben hajt azért, hogy teljesítményt találjon. Ezek az autók egyszerűen annyira összetettek, és néhány részlet rejtőzhet akár a beállításokban is.”
„Ezzel egyidejűleg több teljesítményt kell találnunk. Vezető csapatként kevesebb idő áll a rendelkezésünkre a szélcsatornában is, de nem akarom ezt kifogásként használni, mert nem akarok így gondolkodni. De a realitás az, hogy kevesebb az időnk, és megpróbáljuk a lehető legjobbat elérni.”
Mi lesz a helyzet a Hungaroringen?
Verstappen persze a mogyoródi esélyekről is kapott kérdést, hogy szerinte mennyire lesznek szorosan a nyomukban a kihívók, mire a holland így reagált:
„Szerintem megfordíthatjuk: mi mennyire leszünk közel a riválisokhoz? Az utóbbi néhány versenyen nem a miénk volt a leggyorsabb autó. Szóval nem számítok arra, hogy hirtelen más lesz a helyzet. Remélhetőleg a fejlesztések jó löketet fognak adni, de pillanatnyilag csak meg akarom látni, hogy hogyan működik mindez ezen a hétvégén.”