A Formula-1 egyik csapatát is elérte a pénteken egész világon bankok, légitársaságok és egyéb vállalatok informatikai rendszereit sújtó probléma: az amerikai kiberbiztonsági cég, a CrowdStrike egyik szoftverfrissítése volt hibás, amely rendszerhibát és kék képernyőt okozott a Microsoft Windows alatt futó gépeken.
A cég szoftverét használja a Mercedes is, amely azonban – korábbi tapasztalataiból profitálva – gyorsan reagált az esetre: a csapat tudta, hogyan hozza vissza számítógépeit a kék halál állapotából, a szoftver korábbi verzióját kellett visszaállítaniuk. A megoldás egyszerű, de időigényes volt, mivel az összes gépen végig kellett zongorázni, a pályán és a gyárban is egyaránt.
Utolsóként állították helyre a bokszfalon levő gépeket, de ezzel is végeztek az első szabadedzés kezdetéig: Andrew Shovlin mérnökigazgató szerint „minimális, ha nem nulla” hatása volt a fennakadásnak a pályán zajló eseményekre.
Hamilton: Rossz az érzet, mint melegben mindig
Nem ez volt az oka, hogy az előző két nagydíjat megnyerő csapat magyarországi hétvégéje nem kezdődött optimálisan. Ahogyan várható volt, a júliusi forróság kidomborította a csapat gyengeségét, a hátsó abroncs túlhevülését. Az érzet nem volt jó, ismerte el Lewis Hamilton.
„A mai nem volt egy jó nap, tényleg. Az időjárás rendben volt, jó itt lenni, de nem igazán voltunk formában ezen a napon. Beállítás tekintetében sem volt jó az érzet, de van róla elképzelésünk, hogy miért, és éjszaka ezen fogunk dolgozni, de ez eddig így nem a legjobb felkészülés” – nyilatkozta Hamilton egészen más passzban, mint amilyenben két hete, a Brit Nagydíj megnyerése után volt.
„Kicsit változtattunk a két edzés között, de az autó lényegében ugyanaz maradt. Van egy konkrét dolog, amin módosítottunk a hétvégén, talán vissza kell térnünk az előző verzióhoz. Egyébként, bár nem tudtuk a többi srác tempóját hozni, de a hosszú etapon a tempó egészen erős volt a végére. De az érzet ugyanolyan rossz volt, mint normál esetben, amikor forróság van” – mondta a második szabadedzést hetedikként, két hellyel csapattársa mögött záró Hamilton: mindkét Mercedes lemaradása fél másodperc felett volt.