Az első szárnyak hajlékonysága időről időre előkerül témaként a Formula-1-ben, az utóbbi időben pedig ismét felmerült, hogy igencsak szürke zónának számít a terület, mivel a jelenlegi ground-effect szabályrendszerben a csapatok mindent megtesznek annak érdekében, hogy a lehető legjobb balanszt érjék el az autóval menet közben, a menet közbeni erőhatások miatt pedig nem tudnak teljesen merevek lenni az elemek.
Mostanáig az FIA csak statikus ellenőrzéseket hajtott végre a szárnyak rugalmasságának tesztelésére, és a hírek szerint nem is merült fel annak gyanúja, hogy egyes istállók túl messzire mentek volna a megoldásaikkal. Ugyanakkor a Nemzetközi Automobil Szövetség szeretne pontosabb képet kapni az első szárnyak menet közbeni működéséről és hajlékonyságáról.
Ennek érdekében pedig a Motorsport.com beszámolója szerint a jövő hétvégén esedékes F1-es Belga Nagydíj pénteki szabadedzésen több autóra is extra kamerákat fognak felszerelni, hogy a videofelvételek alapján tanulmányozhassák az első szárnyak működését.
Nikolas Tombazis, az FIA együléses szériákért felelős igazgatója az F1-es csapatok számára kiküldött direktívában arról írt, hogy néhány kiválasztott csapatnak vezeték nélküli kamerákat kell majd elhelyezniük az autójukon a spái edzéseken.
A jegyzet azt is részletezi, hogy a kameráknak a szárnyak belső, függőleges részeire kell fókuszálniuk, a szárnyak szélein és véglapjain pedig egyszínű, 20 mm átmérőjű pontokat kell majd felhelyezniük, hogy azok segítségével figyelhessék meg az alkatrészek hajlékonyságát. Annak érdekében, hogy a kiválasztott istállók ne tudják mindezt kijátszani, a megtett körök legalább 50 százalékában fent kell lenniük a kameráknak az edzéseken.
Az FIA célja mindezzel az tehát, hogy jobban felmérjék az első szárnyak viselkedését és ez alapján azt, hogy szükség van-e esetleg a szabályok megváltoztatására vagy a mérések további szigorítására.