Alig több mint egy hónapja arról szóltak a sajtóhírek, hogy Adrian Newey már meg is állapodott a Ferrarival egy hároméves szerződésben, de azóta fordulatot vett a Newey-sztori, a 12 konstruktőri vb-címet nyerő tervező új csapata jelen állás szerint az Aston Martin lehet, esetleg a McLarenhez igazolhat.
A BBC Sport keddi beszámolója szerint Newey gigantikus fizetési igénye mellett az tántorította el Benedetto Vigna Ferrari-vezérigazgatót, hogy a brit mérnöklegenda kezében túl nagy hatalom összpontosulna, ha teljesítenék igényeit.
Pénteken a La Gazzetta dello Sport árnyalta a történetet: az olasz sportújság szerint Newey éves 10 millió dolláros fizetését még vállalná a Ferrari (ezzel az F1-es pilóták fizetési listájának középmezőnyében lenne, a versenyzők felénél jobban keresne), de azt a kérést már nem, hogy a brit szakember több mint 20 mérnök szerződtetését kérné a Ferraritól.
Prominens szakemberekről van szó, fogalmaz a Gazzetta, ez pedig veszélyeztetné, hogy az istálló belefér a költséglimitbe. Opció lenne egyes szakemberek átcsoportosítása a WEC-programhoz, de ez sem egy egyszerűen kivitelezhető és optimális megoldás.
A lap még ír arról az igényről, hogy Newey nem szívesen költözte el az Egyesült Királyságból – beszámoltunk róla, hogy a mérnök Oxfordshire-ben nézeget eladóházakat –, de az olaszok szerint ez a kérés nem lenne áthidalhatatlan. Mindenesetre a friss hírek is azt a forgatókönyvet erősítik, hogy a 65 éves Newey Maranello helyett inkább Silverstone-ban rendezheti be új bázisát.
A Ferrari B terve is akadályokba ütközhet
Az olasz sportlap szerint a Newey-házasság valószínűségének csökkenésével a Ferrari egy másik Red Bull-os felé fordította figyelmét: az aerodinamikai vezetőt, Enrico Balbót szemelték ki. Egy Newey leendő tisztségénél alacsonyabb szintű, de fontos technikai pozíció jelenleg betöltetlen a csapatnál: Enrico Cardile az Aston Martin felé vette az irányt, így jelenleg az istálló karosszériarészlegének nincsen vezetője, a pozíciót átmenetileg Frederic Vasseur tölti be, aki nem szakember.
Cardile utódja lehetne Balbo, ám a Gazzetta szerint az ő megszerzése is valószínűtlen, hiszen csak a közelmúltban állapodott meg többéves hosszabbításról a Red Bull-lal. Akárcsak felettese, Pierre Wache, aki Newey-távozás berobbanása előtt volt a sajtó szerint a Ferrari fő kiszemeltje – ő a hírek alapján egészen 2028-ig marad a Red Bullnál.