Az Osztrák Nagydíj nem ért véget a leintést követően (a verseny összefoglalója itt olvasható), hiszen az Aston Martin óvást nyújtott be a pályahatárok átlépése miatti büntetések elmaradása miatt – pedig így is elég sokat kiosztottak a versenyen –, s az illetékeseknek emiatt több mint 1200 esetet kellett kivizsgálni. Az óvásnak helyt adtak, így e sorok írásakor még nincs hivatalos végeredménye az Osztrák Nagydíjnak. És ha már óvások és ítéletek: Lando Norris kanadai büntetésének visszavonását elutasították – azét a Norrisét, aki Lewis Hamilton mai büntetését kevesellte, Christian Horner viszont a büntetések számát sokallta.
Frissítés: megszületett a hivatalos végeredmény, ezen a linken olvasható!
Persze sok más dolog is történt ma, a délelőtti hírek még a tegnapi sprintről szóltak: a rajtot követő Perez–Verstappen-csörte után a Red Bullnál elbeszélgettek az incidensről a mexikóival, míg az első körben pórul járó Norris elmondta, hogy nem a Red Bullok tehettek a visszaeséséről – honfitársa, George Russell pedig arról beszélt, hogy szerinte előbb kellett volna slickekre váltaniuk.
A Ferrari a versenyen szerette volna megfuttatni a Red Bullt a pénzéért, és bár ez nem sikerült, Leclerc így is elégedett volt a Scuderia fejlesztéseivel – Carlos Sainz viszont nem volt túl boldog, hiszen a VSC alatti kiállás kompromittálta a versenyét. A Leclerc mögött harmadikként záró Perez arról is beszélt, milyen nehézségekkel küzdött a hétvégén, Verstappen pedig a csapatot dicsérte, mert (a Ferrarival ellentétben) kiválóan megoldották a verseny eleji VSC-fázist. A holland egyébként a versenyt követő sajtótájékoztatón megfogalmazta véleményét a spái pályáról is, melyen lehetne változtatni, de szerint a tegnap történt tragédiáért elsősorban nem a pálya tehető felelőssé.
Csapatfőnöke, Christian Horner úgy véli, hogy képesek lehetnek megnyerni minden versenyt, de nem meri azt kijelenteni, hogy ez sikerülni is fog nekik – Lewis Hamilton esélykiegyenlítő ötletét pedig kivitelezhetetlennek tartja. Kollégája Toto Wolff is beszélt Hamiltonról, akivel szerinte Max Verstappen szándékosan tolt ki a sprintszétlövésen. És ha már Mercedes: a két pilóta és a csapatfőnök is úgy nyilatkozott, hogy nem várták, hogy ennyire lassúak lesznek Spielbergben – ahol egyébként 2030-ig biztosan rendeznek F1-es futamokat.
Érdekes képeket is mutathattunk ma Spielbergből: Mészáros Sándor kollégánk a versenyt követő „nagy összepakolásról” küldött nekünk fotókat, a 80 éves Helmut Marko versenyautóba ült, és szerencsére nem szenvedett balesetet – ellentétben a pálya felett repkedő rakétaemberrel!
Természetesen a Formula–2 és a Formula–3 is versenyzett ma Spielbergben, a versenyek összefoglalói itt és itt olvashatóak – valamint írtunk a szenzációs felzárkózást bemutató Ferrari-juniorról, Oliver Bearmanről is.
Végül szeretettel ajánljuk olvasóink figyelmébe Formula Plusz rovatunk mai cikkét, mely a Red Bullnál ketyegő időzített bombáról szól.