Lando Norris egész hétvégén remek tempót mutat a fejlesztésekkel megpakolt McLarennel: már a pénteki kvalifikáción is negyedik lett, a szombati sprintszétlövésen pedig konkrétan a harmadik rajthelyet szerezte meg a rövid versenyre Max Verstappen és Sergio Perez mögött. Az esős sprinten aztán csak néhány kanyarig tudta tartani a jó pozíciót a brit: a 3-as kanyar után rengeteg pozíciót veszített és kis híján a top 10-ből is kicsúszott.
Elsőre úgy tűnhetett, hogy Norrist a Red Bull-osok kemény párharca akasztotta meg, ám mint azt a pilóta a leintést követően elárulta, más volt a helyzet – erről a Sky F1 kamerái előtt beszélt:
„Csak kicsit megcsúsztam oldalirányba, aztán bekapcsolt a lefulladásgátló, így túlpörgött a motor a 3-as kanyarban. Ezen elbuktam mindent. Nem tudom, miért történt. Úgy gondolom, rendben volt a 3-as kanyarom. Nyilván nagyon szoros volt a helyzet, de egyszerűen bekapcsolt a lefulladásgátló, ezen elúszott minden. Gyakorlatilag üresben pörgött a motor, és néztem, ahogy mindenki elmegy mellettem.”
Nem bánja, hogy maradt interen
Norris egy-két helyezést ugyan tudott javítani a futam során, de végül csak kilencedikként futott be, így nem szerzett pontot, miután a hajrában a slickre váltó Nico Hülkenberg és George Russell is megelőzte őt. A mclarenes így sem bánkódik a döntésük miatt, hogy ők kint maradtak az intermediate abroncsokon:
„Nehéz döntés volt. Akik kiálltak, épp csak az utolsó körben tudtak visszaelőzni, szóval kemény volt, nagyon nehéz ezt előre tudni. Hősöknek tűnhettek. Ugyanakkor ez nem egy „igen–nem” helyzet. Elégedett vagyok a döntésünkkel, hogy a pályán maradtunk. Ha lett volna biztonsági autó vagy bármi, akkor a többiek tűntek volna idiótának. Így most mi tűnünk idiótáknak. Olykor jól jössz ki ezekből, máskor nem. Két pozíciót buktunk az utolsó körökben, de igazából már az első körben mindent elveszítettünk a 3-as kanyarban.”
Norris a 15 órakor rajtoló vasárnapi Osztrák Nagydíjon javíthat, amelyet az előkelő negyedik pozícióból kezdhet majd meg.