A pályaelhagyások és az azért kiosztott büntetések jelentették a slágertémát a Formula-1-es Osztrák Nagydíj hétvégéjén, de főleg a vasárnapi futamon, ahol összesen heten kaptak időbüntetést emiatt, s az FIA közleménye szerint 1200-nál is (!) több esetet kellett vizsgálniuk a 71 körös viadal során – nem véletlen, hogy többen kritizálták a jelenséget, kínosnak is nevezve azt.
A büntetettek között volt Lewis Hamilton is, aki mögött Lando Norris folyamatosan jelentette a honfitárs pályahatár-átlépéseit. A McLaren pilótája a leintés után a Sky Sports F1 kamerái előtt viccelődött ezzel: „Gyakorlatilag élőben közvetítettem minden egyes kanyarban. És csak öt másodperces büntetést kapott. Sokkal többet kellett volna! Talán többet kellett volna kommentálnom! Gyakorlatilag körönként begyűjtött négy strigulát!”
Később aztán az írott sajtónak is nyilatkozott a pályaelhagyásokról Norris: „Nem éreztem, hanem tudtam. Ha szélesen fordulsz, büntetést kapsz, de ő valahogy nem kapott, úgyhogy összezavarodtam. Lewis mögött mentem csak, de átérzem a helyzetét, leírni sem tudom, mit élhetett át akkor: egy gyorsabb autót kellett maga mögött tartania, akinek DRS-e is volt, ezért minden kanyarban nyomnia kellett” – mondta Hamiltonról.
„Ha csak egy kis megbicsaklás is van vagy változik a szél, a pályán kívül találhatod magad, úgyhogy utálatos dolog lehet azért büntetést kapni, mert változnak a környezeti viszonyok a kanyar közepén. Nagyon nehéz ez, és persze bolondnak tűnhetünk kívülről, de ilyen az élet, és hát ez a szabály, tartanunk kell magunkat hozzá.”
Norris megjegyezte: a versenyzők azt szeretnék, ha sóderágy lenne a kritikus pontnak számító 9-es és 10-es kanyarban is, ahogy a pálya több más részén – igaz, például a 4-esben már kavicságy van, mégis kaphatnak büntetést, mert van még pár milliméter a fehér vonal és a sóder között. Az FIA amúgy ugyancsak erre a megoldásra jutott.
Kellemes meglepetés volt a McLaren versenytempója
Norris egyébként az egész spielbergi forduló egyik pozitív meglepetése volt: az időmérőket a negyedik és a harmadik helyen zárta, s előbbit vasárnap a futamon is egy ötödik helyezésre tudta váltani a fejlesztésekkel telepakolt McLarennel.
„Kicsit ideges voltam a verseny előtt, mert azt gondoltam, hogy a versenytempó cserben fog hagyni minket. De valójában jobb volt, mint amire számítottunk, ami egy kellemes meglepetés” – összegzett a fiatal brit. „Persze még így sem nagyszerű. Például Fernando jócskán gyorsabb volt a végén minden körben, én pedig majdnem összetörtem minden kanyarban. De az ötödik hely azt mutatja, hogy szépet léptünk előre, úgyhogy rendkívül boldog vagyok.”
Norris arról is beszélt, hogy még mindig alapvető probléma az MCL60-asnál az autó kiszámíthatatlan viselkedése, amikor a határokat feszegetik vele: „Nem a leszorítóerőről van szó, hanem inkább az autó vezethetőségéről. De úgy érzem, magabiztosabb lehetek annak kapcsán, hogy megbirkózzunk ezzel a problémával. Ha ezt megtesszük, úgy vélem, egyértelműen harcra kelhetünk néhány előttünk álló gyorsabb autóval is.”