Max Verstappen indulhat a pole-ból az F1-es Osztrák Nagydíjon, míg mellőle-mögüle Charles Leclerc és Carlos Sainz vághat majd neki a szezon kilencedik versenyének. A Ferrarinál pedig igencsak bizakodó a hangulat, méghozzá több okból is. Egyfelől tavaly épp itt aratták a máig utolsó győzelmüket: Leclerc háromszor is (!) megelőzte Verstappent vasárnap, miután a Scuderia sokkal jobb gumikezeléssel rendelkezett, mint a Red Bull.
Azóta sok víz lefolyt a Dunán és a gumimenedzselés épp a maranellóiak egyik Achillesz-sarkává vált az előző évben. Ám ez a trend látszott fordulni két hete a Kanadai Nagydíjon, ahol egyetlen kiállással, jó tempóval teljesítették a futamot. Jock Clear, Leclerc teljesítményért felelős mérnöke pont ezekben a tényezőkben bízik a vasárnapi megmérettetés előtt:
„Kettő az egy ellen mehetünk, ami egy kellemes előny, amíg nyomás alatt tudjuk tartani Maxot” – utalt arra a szakember a Formula.hu jelenlétében nyilatkozva, hogy eközben a Red Bull másik pilótája, Sergio Perez csak a 15. starthelyről indulhat. „Természetesen nem tudunk hatással lenni rá a kettő az egy ellen helyzet ellenére sem, ha elég előnyt tud kiépíteni. Az a reményünk mára, hogy az autónk és a két pilótánk teljesítménye is lehetővé teszi, hogy nyomást helyezzünk rá.”
„Tavaly láthattuk, hogy gyakorlatilag a gumikopásról szólt a futam, és arra fizetett rá Max. Láthattuk Kanadában, hogy elég jó volt a gumikopásunk, sőt igazán az ottani teljesítményünk azon múlt, hogy mennyire jól tudtunk vigyázni az abroncsokra. Ha ezt ma is meg tudjuk mutatni, akkor szerintem roppant érdekes versenyünk lehet, mert szerintem Max tudja, hogy némi lélegzetvételnyi előnyre kell szert tennie, mert különben a kettő az egy ellen helyzet a bokszkiállások időzítésénél kulcsfontosságú lehet.”
„Remélhetőleg olyan lesz a teljesítményünk, hogy az előny kiépítése közben némileg elkoptatja a gumikat és ezen rajta veszthet. Ha van még teljesítménytartaléka, akkor ez nem fog megtörténni. Ha nincs előnye és tényleg nyomnia kell, akkor látni fogunk gumikopást és talán a tavalyi képet fogjuk ismét látni, és persze ez az, amiben reménykedünk.”
Felgyorsultak az F1-es fejlesztések a Ferrarinál
Mint arról írtunk, a Scuderia a sprintlebonyolítás ellenére is vitt fejlesztéseket a Red Bull Ringre, amely új első szárnyban és padlólemezben mutatkozott meg leginkább. Sainzék ki is emelték a hétvége során, hogy hálásak a Ferrarinak, amiért a tervezettnél hamarabb be tudták vetni az újításokat.
Clear ennek kapcsán elmondta: az előző években komoly figyelmet kellett fordítaniuk a megbízhatóságra a fejlesztések terén, ám mivel az most nagyjából rendben van, a teljesítményre fókuszálhatnak az újításokkal, így pedig módjuk volt a korábbi bevetésre is. Azzal azért tisztában van a szakember, hogy nagy a hátrányuk a Red Bull-lal szemben, viszont a Mercedes és az Aston Martin elleni harcban minden apróság számíthat szerinte.