DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F2/F3

Többet vár magától a Ferrari F2-es tehetsége

Nagyszerű felzárkózást produkált a Ferrari 18 éves akadémistája, Oliver Bearman, aki elégedetten értékelt az F2 főfutama után, az egykörös tempóján azonban még javítani akar.

Újabb nagyszerű teljesítménnyel rukkolt elő Oliver Bearman, az F2-es mezőny legfiatalabb versenyzője: egy gyengén sikerült időmérő után a Formula-2 spielbergi főfutamán 14 helyet javítva az ötödik pozícióig hozta fel a Premát, megtartva ezzel negyedik helyét a bajnoki tabellán. A verseny után a Formula.hu-nak nyilatkozva elmondta, a balszerencse is közrejátszott abban, hogy nem tudott még előrébb végezni a végén.

„Jó futamom volt. Mivel a 19. helyről indultam, úgy döntöttünk, hogy az alternatív stratégiával próbálkozunk és meglátjuk, mire megyünk vele. Balszerencsésen alakult a rajtom, eléggé meglöktek a futam elején, ami rengeteg időmbe került. Tudtam, hogy hosszan kell mennem a lágyakon, így nem nyomhattam nagyon, nem előzgethettem, hanem várnom kellett, hogy a többiek abroncsai elfogyjanak.”

A lágy gumikon rajtolás, majd a hajrában szuperlágyakra váltás aztán kifizetődött a rizikót vállaló pilótáknak, a versenyt megnyerő Richard Verschoor is az alternatív gumistratégiának köszönhetően szerezte meg karrierje második F2-es győzelmét.



 

„Végül egész sokáig bírták a gumik, a tempónk is kiváló volt. Kicsit pechesek voltunk, hogy nem sikerült a biztonsági autós fázis alatt bokszolnunk, de visszakaptunk némi szerencsét az utolsó biztonsági autóval, amelynek köszönhetően összerázódott a mezőny, és sikerült még pár pozíciót javítanom” – értékelt a futam után a brit.

A Ferrari fiatalja szerint akár még jobb eredményre is képes lehetett volna, ehhez viszont előbb az időmérős teljesítményén kell javítani: „Nehéz megmondani a rendelkezésünkre álló információval, hogy elérhető lett-e volna a dobogó, vagy akár a győzelem, hiszen a futam közben nem tudjuk megjósolni a jövőt. Balszerencsésen jött ki a kerékcserém, de emiatt nem lehetünk különösebben dühösek, hiszen a legvégén pont nekem kedvezett a biztonsági autó. Többre is képesek lehettünk volna ma, de az első lépés az lenne, hogy ne a 19. helyről rajtoljak, hanem előrébbről a többiekkel.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: