A Formula-1-es Monacói Nagydíj első két szabadedzése volt a péntek legfontosabb történése. A korábbi tréningen némileg váratlanul Lewis Hamilton vitte a prímet, a vezetésével a Mercedesek és a McLarenek zártak az első négy helyen – jóllehet, Charles Leclerc úgy is közel került hozzájuk, hogy velük ellentétben a lágy gumit nem is használta, ahogy a Red Bullok sem.
Az FP2-n aztán a Ferrari hazai pilótája már magához is ragadta a kezdeményezést, végig erős tempót autózva húzta be az elsőséget. Hamilton ezúttal is remekelt a második helyével, de előretört Fernando Alonso is az Aston Martinnal, míg a top 5-be egy-egy Red Bull és McLaren fért még be Max Verstappennel és Lando Norrisszal – beszámoló és végeredmény itt található.
Leclerc ráadásul roppant magabiztosan is nyilatkozott a pénteki nap végén: szerinte még maradt is köridő benne. A Ferrari csak azért nem lehet teljesen boldog, mert közben azért Carlos Sainz kissé szenvedett, hét tizedmásodperccel maradt el csapattársától.
A Mercedesnél Hamilton és Russell is az idei legjobbnak nevezte a pénteket, remekül ment a W15-ös a hercegség utcáin. Bár gondjaik így is adódtak: Hamilton a gyengébb hosszú etapokat és a gumik szemcsésedését emelte ki, míg Russell erős vibrációval küzdött a féktávokon.
A Red Bullnál Verstappen állítja: a kerékvetőkön és a huplikon szenved rettenetesen az RB20-as, és ezt most nem is lehet egyetlen éjszaka alatt orvosolni beállításokkal, mint ahogy egy hete Imolában fel tudtak állni egy kínkeserves első nap után. A címvédő és Sergio Perez is egyetért abban, hogy a Ferrari elérhetetlen számukra Monacóban.
Ami amúgy a fejlesztéseket illeti: a csapatok jórészt pályaspecifikus módosításokat vittek Monacóba. Mindenekelőtt a hátsó szárnyhoz nyúltak hozzá többen is, beleértve a világbajnok Red Bullt – a részletekről itt írtunk hosszabban.
Marad a vezető mérnök a Red Bullnál
A pályán kívül is elhangzott néhány érdekesség. A Red Bull második üléséről például Helmut Marko beszélt, aki szerint továbbra is Sergio Perez az első számú opciójuk, és a nyári szünetig szeretnék meghozni a döntésüket.
Akinek a sorsa viszont már sajtóhírek szerint eldőlt, az Paul Monaghan: a Red Bull vezető mérnöke állítólag hosszú távra meghosszabbította a szerződését az energiaitalosokkal.
Eközben a Liberty Media vezére, Greg Maffei elárulta: az utóbbi időben az F1 fókuszába került dél-kelet-ázsiai régióból Thaiföld, Dél-Korea és Indonézia is érdeklődik a nagydíjrendezés iránt – bővebben ide kattintva.
Mi történt az F1-en kívül?
A két betétszéria mezőnye pénteken már a – két csoportra osztott – időmérőit teljesítette Monacóban, ahol a Formula-2 és a Formula-3 sem maradt piros zászlós megszakítás nélkül. Előbbi kategóriában kis híján egy nagy balesetet is történt, míg a pole-t Richard Verschoor kaparintotta meg, az F3-ban pedig Gabriele Mini bizonyult a leggyorsabbnak.
Eközben a MotoGP Katalán Nagydíjának hétvégéje is elkezdődött Barcelonában, méghozzá a visszavonulását a minap bejelentő Aleix Espargaro elsőségével. Az apriliás mögött két KTM következett, Francesco Bagnaia és Jorge Martin a negyedik és hatodik helyen az edzésen, míg Marc Marquez kiszorult a top 10-ből, így ismét Q1-re kényszerül szombaton – részletek és eredmények itt.