DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
F1

Hamilton-elsőséggel indult a monacói F1-hétvége

Némileg váratlan Mercedes–McLaren sorminta rajzolódott ki az élen, a Ferrari és a Red Bull viszont nem tette fel a lágy gumikat az első edzésen.

Felhős időben vette kezdetét a Formula-1-es Monacói Nagydíj az első szabadedzéssel. Mivel ezen a pályán fontos az önbizalom felépítése – és lógott is az eső lába –, a teljes mezőny egyből körözni kezdett. Nem mindenkinek indult azonban zökkenőmentesen a hétvége: Pierre Gasly Alpine-ját motorgondok miatt kellett betolni a garázsba – a csapat a lefúvató szeleppel kapcsolatos gondra gyanakodott –, Kevin Magnussen üléscserét kért, Nico Hülkenberg és Valtteri Bottas pedig az 1-es kanyar bukóterébe nézett ki.

f1-fp1-hamilton-monaco



Az élbolyban a szokott nevek tűntek fel a tréning első felében, amikor a többség a kemény, majd a közepes abroncsokat nyüstölte: megfordult az első helyen a speciális Ayrton Senna-ihletésű festéssel induló McLaren párosa, a hazai kedvenc Charles Leclerc, valamint a vb-éllovas Max Verstappen is. Rajtuk kívül kifejezetten jól kezdett még Yuki Tsunoda is a Visa Cash App RB-vel, a japán ott tanyázott a közvetlen élmenők mögött.

Az edzés második felében előkerültek a C5-ös lágy abroncsok, és velük együtt a Mercedesek is: előbb George Russell, majd egy rövid Oscar Piastri-vezetés után Lewis Hamilton futott első helyet érő kört. A Ferrarik ellenben továbbra is a közepes gumin köröztek, ám azon is versenyképesnek tűntek, különösen Leclerc-rel, aki a Mercedesek és a McLarenek sarkában az ötödik helyen állt.

A hajrában aztán nem úszta meg az F1-es mezőny piros zászlós megszakítás nélkül a gyakorlást: Guanyu Zhou vette érintőre a szalagkorlátot az 1-es kanyar utáni kigyorsításnál, a letört karbonelemek közül egy darabot pedig összeszedett Leclerc, így a pálya takarítása miatt volt szükség néhány perces kényszerszünetre.

fp1-zhou-monaco

Az újraindítást követő tíz percben már nem történt változás az élen, így némileg váratlanul Mercedes–McLaren sorminta rajzolódott ki: Hamilton 29 ezreddel Piastri előtt húzta be az FP1-et, majd jött Russell és Lando Norris. Leclerc viszont úgy végzett ötödik helyen a Ferrarival, hogy náluk elő sem került a lágy gumi.

Ugyanez volt igaz amúgy a tizedik csapattársára, Carlos Sainzra, valamint a top 10-ből is kiszoruló Red Bullokra – jóllehet, Verstappen ettől függetlenül is panaszkodott az autó vezethetőségére. Sergio Perez egyébként a legvégén még vélhetően falat is ért, mert defekttel tolták vissza az autóját a bokszba. Eléjük amúgy a két Aston Martin és a két Visa RB férkőzött még be a mezőny első felébe. A legrosszabbul az Alpine-ok szerepeltek, Esteban Ocon a 18., a gondjai után csak a legvégén visszatérő Gasly pedig az utolsó lett.

Az 1. szabadedzés végeredménye:

1. Lewis Hamilton Mercedes 1'12.169  
2. Oscar Piastri McLaren/Mercedes 1'12.198 0.029
3. George Russell Mercedes 1'12.295 0.126
4. Lando Norris McLaren/Mercedes 1'12.396 0.227
5. Charles Leclerc Ferrari 1'12.397 0.228
6. Fernando Alonso Aston Martin/Mercedes 1'12.775 0.606
7. Lance Stroll Aston Martin/Mercedes 1'12.789 0.620
8. Yuki Tsunoda RB/Honda RBPT 1'12.875 0.706
9. Daniel Ricciardo RB/Honda RBPT 1'12.901 0.732
10. Carlos Sainz Ferrari 1'12.954 0.785
11. Max Verstappen Red Bull/Honda RBPT 1'12.984 0.815
12. Sergio Pérez Red Bull/Honda RBPT 1'13.229 1.060
13. Valtteri Bottas Sauber/Ferrari 1'13.248 1.079
14. Kevin Magnussen Haas/Ferrari 1'13.390 1.221
15. Alexander Albon Williams/Mercedes 1'13.425 1.256
16. Nico Hülkenberg Haas/Ferrari 1'13.576 1.407
17. Logan Sargeant Williams/Mercedes 1'14.150 1.981
18. Esteban Ocon Alpine/Renault 1'14.159 1.990
19. Zhou Guanyu Sauber/Ferrari 1'14.570 2.401
20. Pierre Gasly Alpine/Renault 1'15.574 3.405
Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: