DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. június 16. vasárnap
Formula+

Mivel készültek az F1-es csapatok Monacóra?

Mutatjuk, hogy melyik csapat milyen fejlesztéseket hozott erre a hétvégére: szinte mindenki ugyanazokon a területeken dolgozott.

Ahogy arról már külön is beszámoltunk, a Red Bull egy új, Monaco-specifikus hátsó szárnnyal érkezett meg a hétvégére. A meredekebb, nagy leszorítóerőt generáló szárny kialakítása is azt a célt szolgálja, hogy a speciális körülmények között a lehető leghatékonyabb legyen, de az övszárnyat is hozzáigazították az energiaitalosok – szintén meredekebbre, nagyobb leszorítóerő generálására szabták.

f1-redbull-szárny-monaco



f1-redbull-szárny-monaco_1

Az autó elején is dolgozott a világbajnok, a felső lengőkar borítását a szűk kanyarokban való könnyebb kormányzás érdekében módosították, és a lassú tempó, valamint a falak közelsége miatt speciális fékhűtéssel is készültek a megmérettetésekre.

Elmondhatjuk, hogy a Red Bull által hozott módosítások gyakorlatilag a slágerfejlesztések erre a hétvégére – szinte mindenki ezeken a területeken újított a városi pályára.

 

A Mercedes jobban igyekezett

A két fő rivális, a McLaren és a Ferrari is hozta a nagy leszorítóerős hátsó szárnyat, a McLaren az övszárnyat is hozzáfaragta a változtatáshoz, de ez a két csapat mással nem készült – ők az utóbbi hétvégéken hozták a nagyobb csomagokat.

videó-mclaren1

A Mercedes is nagy leszorítóerős hátsó szárnnyal készült, de a padlólemezt is módosította a monacói viszonyokhoz illően, valamint az első szárny is más, mint eddig – a leszorítóerőt másképp osztják el ezzel az új elemmel, állítólag nem Monaco-specifikus újításról van szó.

Az Aston Martin a Ferrarihoz és a McLarenhez hasonlóan csak a hátsó szárnyon változtatott, egyelőre nincsenek nagyobb trükkök Fernando Alonsóéknál, akik tavaly nagyon jól szerepeltek Monacóban, most viszont meglehetősen pocsék formában érkeztek.

 

Szinte mindenki ugyanazzal készült

A többi öt csapat esetében is hasonló módosításokat találunk. A Visa Cash App RB a hátsó szárny és az övszárny nagy leszorítóerős verzióján kívül a Red Bullhoz hasonlóan az első futóművőn módosított a speciális szűk kanyarok miatt, valamint az első fékcsövek kialakítását is a pálya követelményeihez igazította.

Pontosan ugyanez történt a Williamsnél (hátsó szárny, övszárny, fékcsövek), a Stake-nél (hátsó szárny, övszárny, fékcsövek és első futómű módosítása), illetve a Haasnál is, amely annyit tett hozzá, hogy a motorborítás hűtőnyílásait is Monaco-kompatibilisebbé tette.

Az alsóházban az Alpine mutatott be ennél valamivel több fejlesztést, a hátsó szárny, az övszárny, az első futómű mellett az első szárnyat is agresszívebbé tette, nagyobb leszorítóerőt vár tőle, valamint a halo kialakításán is csiszolt valamelyest.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: