Lando Norris szerezte meg a rajtelsőséget Max Verstappen előtt az F1-es Holland Nagydíjra, míg a harmadik rajtkockába Oscar Piastri állhat majd fel. Az időmérő összefoglalója ide, végeredménye pedig ide kattintva érhető el!
A leintést követő nyilatkozatokban Jolyon Palmer mikrofonja előtt Norris kifejtette, hogy tart Verstappentől, a holland viszont nem érzi úgy, hogy meglenne a Red Bull tempója a McLaren legyőzéséhez, éppen ezért a második hellyel is elégedett volt. Piastriról ugyanez nem mondható el, az ausztrál ugyanis elrontotta időmérős köre második felét, ezért nem sikerült kiaknázni az autójában rejlő lehetőségeket.
Nemcsak Norris emelte ki, hogy működnek az istálló fejlesztései, hanem a rajtelsőség megszerzését követően elégedetten nyilatkozó, versenyzőjét világbajnok alapanyagnak tartó Andrea Stella csapatfőnök is, aki azonban azt is hangsúlyozta, hogy nem számítanak könnyű futamra annak ellenére sem, hogy az autónak fekszik a pálya. Zak Brown vezérigazgató szintén a versenyre tekintett előre, s mint elmondta, ha a biztonsági autó nem kavar bele a dolgokba, akkor sima egy kiállásos versenyt hozhat a Holland Nagydíj.
A kvalifikációt követő sajtótájékoztatón a verseny fő esélyeseinek számító három versenyzőt arról kérdezték, mire számítanak a holnapi nagydíjon. A rajtjait idén többször elrontó Norris többek között arra is felelt, hogy mire kell majd odafigyelnie a futamon, Piastrit megkérdezték, hogy segíteni vagy támadni akarja az élről induló csapattársat, míg Verstappen úgy tűnt, hogy elfogadta riválisai technikai fölényét.
De nemcsak ezeket a témákat érintették, Verstappentől megkérdezték azt is, valóban részt vett-e egy találkozón Toto Wolff-fal, de a holland azt állította, hogy nem emlékszik ilyesmire – arra viszont igen, hogy a korábbi F1-es pilóta, Nyck de Vries megkereste őt, hogy használhatná-e kicsit a szimulátorát, hogy a hétvégi Super Formula-debütálására készüljön.
A negyedik rajthelyet George Russell szerezte meg, aki csapatfőnöke, Toto Wolff elmondása szerint elképesztően jól kezelte az abroncsokat, de a szabadedzések alapján így is többre számítottak ennél a helyezésnél – persze a brit sokkal jobban járt, mint csapattársa, a Q2-ben kieső Hamilton. A hétszeres világbajnok csalódottan vette tudomásul a történteket, s attól tart, innentől a pontszerzés is nagy kihívást jelent majd – ráadásul a vele roppant megértő Sergio Perez feltartása miatt három rajthellyel vissza is sorolták.
A Q2 másik nagy búcsúzója Carlos Sainz volt, aki úgy érzi, mindenekelőtt az tehető felelőssé a csalódást keltő eredményért, hogy az egyetlen tisztán száraz szabadedzés nagyját ki kellett hagynia váltóhiba miatt, de csapattársa sem volt túlságosan elégedett a hatodik hellyel, miután közel egy másodpercet kapott a pole-pozíciós Norristól.
De így sem a Ferrari napja volt a legrosszabb Zandvoortban, hiszen a Williams egyik autója már az időmérő előtt elvérzett, miután Logan Sargeant rommá tört és kigyulladt versenygépét nem sikerült rendbe tenni a kvalifikációra, míg Alexander Albon hiába ért el csodálatos eredményt a nyolcadik hellyel, technikai szabálytalanság miatt kizárták a kvalifikációról.
Két pilótapiaci megszólalásról is írhattunk ma, bár ezek egyike sokkal inkább nevezhető elszólásnak, mint megszólalásnak, hiszen Toto Wolff gyakorlatilag véletlenül erősítette meg a sajtónak Andrea Kimi Antonelli szerződtetését 2025-re – míg Christian Horner a Red Bull-tanácsadó Helmut Marko azon nyilatkozatát pontosította, miszerint Liam Lawson garantáltan F1-es ülést kap 2025-re.
Végül pedig azt is ki kell emelnünk, hogy a Viry-Chatillonban található gyár dolgozói felháborodtak a Renault azon döntésén, hogy Mercedes-motort szerelnek az autókba 2026-tól, „elárulva” ezzel a gyár történelmét és DNS-ét.