DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 20. péntek
Hírösszefoglaló

Norris nyomában a mezőny – szombati F1-es hírek

Norris fölényes győzelmet aratott a hollandiai időmérőn, Verstappen így is elégedett, Hamilton a pontszerzésért fog küzdeni, az Alpine-nál felháborodtak – szombati F1-es hírek és sztorik.

Lando Norris szerezte meg a rajtelsőséget Max Verstappen előtt az F1-es Holland Nagydíjra, míg a harmadik rajtkockába Oscar Piastri állhat majd fel. Az időmérő összefoglalója ide, végeredménye pedig ide kattintva érhető el!

A leintést követő nyilatkozatokban Jolyon Palmer mikrofonja előtt Norris kifejtette, hogy tart Verstappentől, a holland viszont nem érzi úgy, hogy meglenne a Red Bull tempója a McLaren legyőzéséhez, éppen ezért a második hellyel is elégedett volt. Piastriról ugyanez nem mondható el, az ausztrál ugyanis elrontotta időmérős köre második felét, ezért nem sikerült kiaknázni az autójában rejlő lehetőségeket.

piastri-zandvoort



Nemcsak Norris emelte ki, hogy működnek az istálló fejlesztései, hanem a rajtelsőség megszerzését követően elégedetten nyilatkozó, versenyzőjét világbajnok alapanyagnak tartó Andrea Stella csapatfőnök is, aki azonban azt is hangsúlyozta, hogy nem számítanak könnyű futamra annak ellenére sem, hogy az autónak fekszik a pálya. Zak Brown vezérigazgató szintén a versenyre tekintett előre, s mint elmondta, ha a biztonsági autó nem kavar bele a dolgokba, akkor sima egy kiállásos versenyt hozhat a Holland Nagydíj.

A kvalifikációt követő sajtótájékoztatón a verseny fő esélyeseinek számító három versenyzőt arról kérdezték, mire számítanak a holnapi nagydíjon. A rajtjait idén többször elrontó Norris többek között arra is felelt, hogy mire kell majd odafigyelnie a futamon, Piastrit megkérdezték, hogy segíteni vagy támadni akarja az élről induló csapattársat, míg Verstappen úgy tűnt, hogy elfogadta riválisai technikai fölényét.

verstappen-zandvoort-7

De nemcsak ezeket a témákat érintették, Verstappentől megkérdezték azt is, valóban részt vett-e egy találkozón Toto Wolff-fal, de a holland azt állította, hogy nem emlékszik ilyesmire – arra viszont igen, hogy a korábbi F1-es pilóta, Nyck de Vries megkereste őt, hogy használhatná-e kicsit a szimulátorát, hogy a hétvégi Super Formula-debütálására készüljön.

A negyedik rajthelyet George Russell szerezte meg, aki csapatfőnöke, Toto Wolff elmondása szerint elképesztően jól kezelte az abroncsokat, de a szabadedzések alapján így is többre számítottak ennél a helyezésnél – persze a brit sokkal jobban járt, mint csapattársa, a Q2-ben kieső Hamilton. A hétszeres világbajnok csalódottan vette tudomásul a történteket, s attól tart, innentől a pontszerzés is nagy kihívást jelent majd – ráadásul a vele roppant megértő Sergio Perez feltartása miatt három rajthellyel vissza is sorolták.

russell-zandvoort-2

A Q2 másik nagy búcsúzója Carlos Sainz volt, aki úgy érzi, mindenekelőtt az tehető felelőssé a csalódást keltő eredményért, hogy az egyetlen tisztán száraz szabadedzés nagyját ki kellett hagynia váltóhiba miatt, de csapattársa sem volt túlságosan elégedett a hatodik hellyel, miután közel egy másodpercet kapott a pole-pozíciós Norristól.

De így sem a Ferrari napja volt a legrosszabb Zandvoortban, hiszen a Williams egyik autója már az időmérő előtt elvérzett, miután Logan Sargeant rommá tört és kigyulladt versenygépét nem sikerült rendbe tenni a kvalifikációra, míg Alexander Albon hiába ért el csodálatos eredményt a nyolcadik hellyel, technikai szabálytalanság miatt kizárták a kvalifikációról.

tv-sargeant-crash

Két pilótapiaci megszólalásról is írhattunk ma, bár ezek egyike sokkal inkább nevezhető elszólásnak, mint megszólalásnak, hiszen Toto Wolff gyakorlatilag véletlenül erősítette meg a sajtónak Andrea Kimi Antonelli szerződtetését 2025-re – míg Christian Horner a Red Bull-tanácsadó Helmut Marko azon nyilatkozatát pontosította, miszerint Liam Lawson garantáltan F1-es ülést kap 2025-re.

Végül pedig azt is ki kell emelnünk, hogy a Viry-Chatillonban található gyár dolgozói felháborodtak a Renault azon döntésén, hogy Mercedes-motort szerelnek az autókba 2026-tól, „elárulva” ezzel a gyár történelmét és DNS-ét.

alpine-monaco_1

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: