DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök
F1

„A Q2-ben megmutatkozott a tapasztalatszerzés hiánya” – Sainz

A Ferrari spanyolja szerint csekély esélye volt eredményes időmérőt teljesíteni a kimaradt száraz edzések miatt – azt is elárulta, hol számít erősebb teljesítményre csapatától.

Tizenegyedik helyet ért Carlos Sainznak a szinte gyakorlás nélkül megfutott időmérő Zandvoortban: a spanyol már a pénteki nap végén is hangsúlyozta, mekkora következményekkel járhat a váltóhiba miatt kimaradt második szabadedzése. Erre rátett egy lapáttal a szombati, szinte teljesen kimaradt harmadik felvonás, melyet Logan Sargeant látványos baleste állított meg. A csapattárs, Charles Leclerc a hatodik rajtkockát szerezte meg a vasárnapi nagydíjra, közel kilenc tizedes hátrányban Lando Norris pole-pozíciót érő köréhez képest.



„Próbáltam reményteljes maradni, mivel hamar fel tudtam venni a fonalat – sikerült úgy bejutnom a Q2-be, hogy három hétig hozzá sem értem az autóhoz, tegnap pedig szinte semennyit sem tudtam vele körözni száraz körülmények között. A lágy keveréket ezáltal ki sem próbáltuk – ráadásul ez mind Zandvoortban történt… Az egyensúly és a szél is megnehezítette a dolgunkat, és nem is a nekünk legjobban fekvő pályáról van szó. Sok minden összeadódott, plusz a második szektorban forgalomba is kerültem” – fogalmazott a Formula.hu helyszíni jelenlétében Sainz.

„Talán túl optimista voltam azzal a gondolattal, hogy bejuthatok a Q3-ba. A Q1-ben még Charles is és én is jól mentünk, de a Q2-ben kirajzolódott a tegnapi tapasztalatszerzés hiánya nálam – nem tudtam, hogy állítsam be pontosan az autót egy új szett lágy gumihoz. Megfizettem az árát, több hetes kihagyás után egy teljes edzésem sem volt, szinte az időmérő volt a visszatérésem az autóba.”

 „Az előző futamokon kettő-négy tizedre voltunk a McLarenektől és a Red Bulltól, a mostani hétvégén négy-öt tizedre számítottunk, de kilenc lett belőle” – nyilatkozta a spanyol. „Az eredményünk meg is mutatja a gyengeségünket: a hosszú, összefűzött kanyarok nem fekszenek az autónknak. Szerintem Szingapúrban és Monzában gyorsabbak leszünk, azonban ez a helyszín láttatja, hogy milyen messze vagyunk attól, hogy előrébb kvalifikáljuk magunkat a McLarennél.” 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: