A Holland Nagydíj médianapjával visszatért a nyári szünetről a Formula-1, a paddockban pedig leginkább az elmúlt időszak főbb fejleményei szolgáltatták a beszédtémát. Meg persze az időjárás, mivel péntekre és szombatra esőt, előbbire ráadásul a pilóták által is veszélyesnek titulált erős széllökéseket jósolnak a meteorológusok.
Lawson jön, Ricciardo maradna, Perez tagad
Az igazán nagy hírt Helmut Marko friss nyilatkozata szolgáltatta, amelyben a Red Bull F1-es tanácsadója kijelentette: Liam Lawson egészen biztosan az egyik csapatuk egyik autójában fog ülni 2025-ben!
Ezzel leginkább Daniel Ricciardo jövője kerülhet veszélybe, a Visa Cash App RB ausztrálja azonban bizakodó: ha jól tud teljesíteni, akkor biztos benne, hogy „találnak neki helyet a családban” – a nyilatkozata itt olvasható.
Eközben a másik veszélyeztetett versenyző, Sergio Perez állítja, hogy nem az ő F1-es jövőjéről szólt Christian Horner és Helmut Marko találkozója. Max Verstappen örül a mexikói maradásának, Yuki Tsunoda pedig mindent meg akar tenni, hogy bizonyítson.
Ha már Verstappen szóba került: a 200. nagydíjára készülő világbajnok arról beszélt Zandvoortban, hogy biztosan nem fog még 200 futamot teljesíteni az F1-ben, de arról még nem döntött, hogy 2028 lesz-e majd a végállomás számára.
A hazai versenyén szereplő Red Bull-ost természetesen megkérdezték a 2021-es NASCAR-bajnok Kyle Larson véleményéről is, miszerint jobb versenyző nála: „Rendben van. Mindenki a maga módján gondolkodik, nem igaz?” – mondta nevetve Verstappen.
A vitába Fernando Alonso pedig egy igazi „alonsós” válasszal szállt be: „Nem is tudom. Szerintem Max GT-autókkal is elég jó. Fogadni mérnék, hogy mindenben jó, de akkor sem olyan jó mint én. Több szakágban jobb vagyok, ami az F1-et illeti, ott elfogadom, hogy egy szinten vagyunk!”
Sainz magyarázatot adott, Bottas bizakodó
Visszakanyarodva a pilótapiachoz: Carlos Sainz először beszélhetett a sajtó képviselőivel, amióta kiderült, hogy 2025-ben a Williamsnél folytatja. A spanyol korábbi csapatával, a McLarennel húzott párhuzamot – hogy pontosan mire utalt, ide kattintva olvasható.
Sainz döntésével egyelőre üres maradt a Sauber/Audi második ülése, az azt jelenleg birtokló Valtteri Bottas viszont úgy érzi, ezzel és Mattia Binotto érkezésével jobbak lettek az esélyei a maradásra: szerinte az előző Audi-vezetőségnél érezhető volt, hogy nem ő a prioritás, és a kommunikáció sem volt elégséges, de ez most megváltozott.
Az Audi által már leigazolt Nico Hülkenberg amúgy nem lepődött meg Sainz választásán, szerinte stratégiai okai is vannak annak, hogy a háromszoros futamgyőztes a Williamshez igazol. A német egyébként beszélt Jonathan Wheatley-ről és Mattia Binottóról is – bővebben itt.
Hamilton szerint jól döntött „Bono”
A Mercedesnél töltött éveit végigkísérő versenymérnökétől búcsúzik Lewis Hamilton a szezon végén – a brit szerint a lehető legoptimálisabb döntés született, egyúttal beszélt arról is, milyen kihívás lesz majd összehangolódnia a Ferrarinál az új mérnökkel.
Hamilton helyét a várakozások szerint Andrea Kimi Antonelli foglalja majd el, akiről most – az egyébként igencsak tréfás kedvében lévő – George Russell mondta azt, hogy szerinte az ifjú az olasz az F1-re született.
S ha már Russell: a belgiumi kizárása is szóba került Zandvoortban. Mint kiderült, a saját súlyvesztése is hozzájárult ehhez, de a brit nem hiszi, hogy a Mercedesnek változtatnia kellene – ráadásul számára ez továbbra is győzelem marad.
Norris eddig nem teljesített vb-szinten, de utolérné Verstappent
Természetesen nemcsak a pilótapiac, hanem az esélyek is beszédtémát jelentettek Hollandiában. A Verstappen fő kihívójává avanzsáló Lando Norris roppant önkritikusan elismerte: az idény első felében olykor nem nyújtott világbajnoki aspiránshoz méltó teljesítményt, és főként a rajtoknál és az első körökben követett el sok hibát. Ugyanakkor még mindig hisz a vb-címben – a nyilatkozata itt olvasható.
A McLarennél maradva: Oscar Piastri elárulta, hogy egy nem tökéletesen passzoló ülés vezetett a bordatöréséhez, amellyel elmondása szerint három futamon át versenyzett a nyári szünetet megelőzően.
F1-es részvényeket ad el a Liberty a MotoGP-ért
Egyfajta átvezetésként a Formula-1-es hírekről az egyebekre: a Liberty Media bejelentette, hogy annak érdekében, hogy finanszírozza a MotoGP-s felvásárlást, nagyjából 825 millió dolláros részesedést ad el az F1-ből – részletek itt.
A WEC Hypercar kategóriájában szereplő mikrogyártó, az olasz Isotta Fraschini bejelentette, hogy azonnali hatállyal távozik a világbajnokságból, s közleményükben az autójukat futtató Duqueine istálló felelősségére utaltak.
Végezetül pedig még egy kis utózönge a hétvégi IndyCar-futam kapcsán: „Egy pöcs voltam, sajnálom!” – összegzett Will Power, aki a versenyen a kiesését követően még a középső ujját mutogatta későbbi győztes csapattársának.