Hiába ért célba elsőként egy remek taktikai húzással a nyári szünet előtti utolsó Formula-1-es futamon, a Belga Nagydíjon George Russell, utólag kizárták, mivel másfél kilogrammal könnyebbnek bizonyult a Mercedese, mint a minimumsúlyhatár.
A csapat az azóta eltelt időszakban beazonosította, hogy három tényező vezetett mindehhez. Egyfelől a Russellék által választott egykiállásos stratégia miatt jobban elkopott a gumi; másfelől a padlólemezen lévő kopólemez is a kalkuláltnál jobban kopott; harmadrészt pedig magának Russellnek a tömege is alacsonyabb volt, mint várták – márpedig a végső minimumsúlyt az üzemanyag nélküli autó és a pilóta együttes tömege adja.
Russell a Holland Nagydíj sajtónapján ugyancsak megerősítette, hogy ez a három faktor járult hozzá a diszkvalifikációt eredményező hibájukhoz. Ugyanakkor amikor arról kérdezték, hogy a Mercedesnek ezentúl nagyobb ráhagyással kell-e számítania a dolgokat, a brit pilóta ellenkezett – és egyúttal azt is elárulta, hogy már a futam előtt is érzékelte, hogy túl kevés volt épp a súlya:
„Nem gondolom, hogy nagyobb ráhagyással kellene dolgoznunk. Szerintem a procedúrák nem voltak teljesen a helyükön, hogy lefedjünk minden forgatókönyvet” – nyilatkozta Zandvoortban a Formula.hu jelenlétében Russell.
„Tudtam már a verseny előtt, hogy kicsit túl könnyű vagyok, de már túl késő volt ahhoz, hogy lényeges változtatást érjünk el anélkül, hogy megennék egy steaket vagy hasonló! Ami valószínűleg nem a legjobb verseny előtti felkészülés lett volna.”
„De vannak dolgok, amelyeket így utólag visszatekintve már jobban csinálhatunk, és jobban is fogunk csinálni a jövőben. Mint mindig, előbb el kell követned egy hibát, hogy felismerd, hogy probléma van.”
Russell számára győzelem marad a spái futam
Amikor a kizárás miatti érzéseiről kérdezték, a fiatal versenyző igyekezett pozitívan szemlélni a történteket: „Hosszú ideje hajtom a csapatot, hogy továbbra is feszegessük a határokat. Ha mindent ráhagyással csinál, sosem fognak kizárni, sosem követsz el hibát vezetés közben, sosem forogsz ki. De soha nem tudod meg azt sem, mi az igazi potenciál benned.”
„És persze roppant frusztráló, hogy pont azon a versenyen kerültünk a súlyhatár alá, amit megnyertünk, de nincsenek rossz érzések bennem, mert együtt vagyunk jóban-rosszban, és ez erősebbé tesz minket a jövőre nézve.”
„Azon a futamon elbuktam 25 pontot, de megtartottam a sisakomat, és ott lesz az ágy melletti asztalomon a másik két győzelemmel együtt. És azok az ünneplések rögtön utána a csapattal a pályafutásom legjobb érzései közé tartoznak. Úgyhogy csak a pozitívumokat viszem magammal a történtekből.”