Természetesen a Formula-1-es Spanyol Nagydíj időmérője volt a legfontosabb történés szombaton. Az újabb rendkívül kiélezett edzésen Lando Norris két századmásodperccel múlta felül Max Verstappent, míg a második sorba a Mercedesek, a harmadikba pedig a Ferrarik kvalifikálták magukat – végeredmény és beszámoló ide kattintva.
Pedig néhány órával korábban nagy volt a riadalom a McLarennél, hiszen tűz ütött ki a motorhome-jukban. Egy csapattagot kórházba is szállították elővigyázatosságból, de szerencsére délután már ki is engedték onnan, így mindenki megúszta a dél körüli ijesztő jeleneteket, amelyet Mészáros Sándor utazó tudósítónk helyszíni információi szerint elektromos zárlat okozhatott.
Visszatérve az időmérőre: Norris úgy érzi, tökéletes kör kellett a pole-hoz, ami karrierje egyik legjobbja volt, vasárnap pedig határozottan a győzelemre pályázik – a rajtelső nyilatkozata itt olvasható.
Verstappent ugyan a csapattárs Sergio Perez szélárnyéka is segítette, de ezúttal sem volt elegendő Norris ellen. Az elmúlt hetek tapasztalatai alapján pedig azt is kijelentette a regnáló világbajnok, hogy immár nincs domináns autója a Red Bullnak, a riválisok utolérték őket.
Ezen ellenfelek közé tartozhat akár a Mercedes is, amely harmadik és negyedik helyen végzett. Lewis Hamilton elismerte, hogy nem számított rá, hogy harcban lehet a pole-pozícióért, most viszont már nyomás alá helyezné vasárnap az előle rajtolókat is, míg a csapattárs George Russell a hasonló céljai mellett arról is beszélt, miért neheztelt a rádióban a hétszeres világbajnokra a Q3-ban.
A Ferrarinál ezzel szemben nagy a csalódottság. Az ötödik Charles Leclerc és a hatodik Carlos Sainz is arra számított, hogy közel lehetnek a pole-hoz, ám a vártnál nagyobb lemaradás ellenére is állítják, hogy működnek a Barcelonába hozott fejlesztéseik. Leclerc emellett a Norrisszal történt FP3-as incidensről, míg Sainz arról beszélt, hogy a pattogás kinyírja az abroncsaikat a katalán pályán.
Az említett Leclerc–Norris incidensért a monacói amúgy egy megrovásban részesült, ahogy Lance Stroll is, amiért ő pedig Lewis Hamilton koccant össze a harmadik szabadedzésen. Akit azonban ténylegesen büntettek, az Logan Sargeant volt, aki Strollt tartotta fel a Q1-ben – igaz, az ő három rajthelyes hátrasorolásának sincs sok következménye, hiszen eleve az utolsó pozícióban zárt az amerikai…
Visszatérve még a McLarenhez: Oscar Piastri első körét törölték a Q3-ban, majd a másodikba belerontott, az ausztrál mégsem érzi úgy, hogy komolyabb eredményt dobott volna el magától, ugyanis egész hétvégén nem találja a tempót.
Az Aston Martin eddig a hétvége egyik csalódása, hiszen mindkét pilóta kiesett az időmérő második szakaszában. Fernando Alonso azonban így is elégedett volt az eredménnyel, ugyanis még rosszabbra számított, és azt is jelezte, hogy vár még rájuk néhány fájdalmas futam, mire a fejlesztésekkel remélhetőleg újra a megfelelő irányba állnak.
Briatore üzent, de ki lesz az Alpine F1-es motorszállítója?
Maradva még az Astonnál: az elmúlt napokban felerősödtek a pletykák, hogy Adrian Newey-t csábítgatja a silverstone-i alakulat. A gyárlátogatásról is szóló híreszteléseket hízelgőnek nevezte Mike Krack csapatfőnök – a nyilatkozata itt olvasható.
Eközben a Barcelonában éppen erősebben teljesítő Alpine is beszédtémát szolgáltat, mindenekelőtt a nemrég Renault-vezérigazgatói tanácsadónak kinevezett Flavio Briatore, aki finoman fogalmazva is melegebb éghajlatra küldte azokat, akik amiatt kritizálják, mert a kétes múltja után visszatér az F1-be,
Mindeközben nagy kérdés az is, hogy ki szállíthat erőforrásokat a franciáknak, ha 2026-tól tényleg leállítják a motorprogramjukat: a Mercedes és a Ferrari részéről Toto Wolff és Frederic Vasseur beszélt ennek lehetőségéről.
S ha már Mercedes és Wolff: a csapatvezető hangsúlyozta, hogy az FIA múlt heti szabályenyhítése nem Andrea Kimi Antonelli miatt született meg, és ki fogják várni, amíg a fiatal olasz betölti a 18. életévét – bővebben ide kattintva.
Mi történt az F1-en kívül?
A betétkategóriák a sprintversenyüket futották szombaton. A Formula-2-ben az Alpine-akadémista Victor Martins idei első győzelmét aratta, a dobogósok sorrendje azonban utólagos büntetések miatt módosult, így a 2019-es tragikus spái balesetben érintett Juan Manuel Correa is elveszítette pódiumát – beszámoló itt.
A Formula-3-ban eközben csapattársak ütköztek az élen az első körökben, ami után hazai győzelem született szombaton – a verseny részletes összefoglalója itt olvasható. Ami pedig az F1 Academyt illeti: Abby Pulling már zsinórban négy győzelemnél jár a női szériában.
Végezetül pedig egy kis rali, ugyanis Max Verstappen édesapja, Jos Verstappen a minap még két szakaszt is megnyert a legendás Ypres Ralin, szombat reggel azonban balesetet szenvedett az első gyorsasági szakaszon. Szerencsére a beszámolók szerint ő és navigátora is jól vannak – fotó és videó minderről itt.