Zajlanak az események a versenypályán kívül az Alpine körül: Esteban Ocon helyzete és jövője a héten háttérbe került, a fő esemény most Flavio Briatore tanácsadóként való visszatérése volt, pár nappal korábban pedig nagy figyelmet generált az a sajtóértesülés is, hogy leállíthatja új generációs, 2026-os erőforrása fejlesztését a Renault, és bezárhatja franciaországi F1-es motorrészlegét.
Utóbbi azt jelentené, hogy az Alpine ügyfélcsapattá válna, és valamelyik jelenlegi konkurenstől kellene motort vásárolnia: az első spekulációk alapján az RBPT vagy a Mercedes lehet potenciális szövetséges. Barcelonában, a csapatfőnökök sajtótájékoztatóján felmerült a téma: két rivális motorszállító képviselője volt jelen, Toto Wolff és Fred Vasseur.
A Mercedes és a Ferrari helyzete is érdekes amiatt, hogy egy-egy partnerszerződés mindkét gyártónál felszabadul az Aston Martin Hondával és a Sauber Audival való szövetsége miatt.
„Szerintem mindenekelőtt Bruno (Famin), Flavio (Briatore) és Luca (de Meo) most mérik fel, milyen lesz a 2026-os csomag” – válaszolt Wolff. „Ehhez mi semmit nem tudunk hozzáfűzni, nem folyhatunk bele. Én is olvastam a pletykákat, láttam az erről szóló beszélgetéseket. De ezen a ponton az Alpine-nak kell meghoznia a saját döntését. Mi kívül esünk ezen.”
„Nekem nincs véleményen, Bruno álláspontja egyértelmű” – felelt a kérdésre Vasseur is. „Számításba kell venni azt is, hogy 2026 egy motorgyártó számára óriási kihívás. Tény, hogy akarjuk, hogy ügyfélcsapatunk legyen. Érvényben van szerződésünk, amely erre vonatkozik. Hogy még egy legyen, az nagy kihívás lenne.”
Alpine: Figyelünk a 2026-os autóra és motorra
Bár a kérdés Wolffhoz és Vasseur-höz irányult, a sajtótájékoztatón szintén résztvevő Alpine-csapatfőnök, Bruno Famin is hozzászólt, hangsúlyozva, milyen nagy munka zajlik a csapatnál a javulás érdekében, az idei szezonra, 2025-re és 2026-ra vonatkozóan is.
„Ami minket illet, arra összpontosítunk, hogy az autó teljesítményét fejlesszük és a csapatot javítsuk. Ezért üdvözlöm örömmel Flaviót a fedélzeten. Sok munkánk van. Tudjuk, hogy az idei autónk nem azon a szinten van, amelyen szerettük volna látni. Támogat minket David Sanchez technikai igazgatóként, aki hetek óta nagyszerű munkát végez Enstone-ban. Reméljük, hogy a szezon végéig javítani tudunk autónkon, közben dolgozunk a 2025-ös autón és természetesen figyelünk a 2026-os generációs autóra és motorra is. Igazán erre összpontosítunk.”
„Amikor mondanunk kell valamit, mondani fogunk. De egyelőre arra fókuszálunk, hogy a tervünket, azaz a teljesítmény nyerését gyorsabban és jobban hajtsuk végre, köszönhetően a frissebb támogatásnak” – zárta Famin, aki hosszú monológot mondott el, de azzal, hogy „figyelnek” a 2026-os motorra, nem cáfolta igazán meggyőzően a sajtóban keringő híreket.