DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. július 16. kedd
F1

Ügyfélcsapattá válhat az Alpine?

A motorrészleg bezárásával csökkentheti F1-es kiadásait a Renault Csoport: ebben az esetben mielőbb leállítják a 2026-os programot.

A Formula-1-es mezőny messze leggyengébben szereplő gyári csapata az Alpine: az alakulat csupán nyolcadik a konstruktőri bajnokságban, egyedüliként használja a Renault motorjait, amely lépéshátrányban van az RBPT, a Ferrari és a Mercedes termékeihez képest. Joggal merülnek fel a kételyek a jövőt illetően: bár a Renault-vezér Luca de Meo leszögezte, a csapat nem eladó, még részben sem, most egy másik forgatókönyv merült fel a vállalatcsoport szerepvállalásának csökkentéséről: eszerint az istálló maradna, a motorrészleg azonban bezárna.

A Motorsport.com szerint túl nagy a kockázat, hogy a Renault a 2026-os erőforrással sem mozdul előre, ezért a vezetés mérlegeli, hogy teljesen leállítják a fejlesztés alatt álló motorprojektet. Ez azt jelenti, hogy az Alpine egy másik gyártó ügyfélcsapatává válhat már 2026-ban. A lap forrásai szerint Bruno Famin csapatfőnök az elmúlt hetekben tárgyal a jelenleg még konkurens motorszállítókkal, felmérni az opciókat.

Az RBPT vagy a Mercedes szállíthat motort az Alpine-nak

A leglogikusabb döntés a Motorsport szerint a Red Bull Powertrains lenne, mivel ebben az esetben tudnák elkerülni a leginkább az érdekellentétet egy piaci ellenféllel. (Hozzátennénk: az RBPT 2026-tól már a Ford nevén fut.) Ebben az esetben logisztikai problémák merülhetnek fel, Christian Horner még tavaly beszélt arról, hogy egy esetleges ügyfélszerződéssel túlvállalnák magukat, egyelőre két saját csapatuk kiszolgálása éppen elegendő kihívást jelent.



A Mercedes azért jöhetne szóba, mert egy partneri együttműködés felszabadul Brixworthben az Aston Martin és Honda 2026-os megállapodása révén. Emellett az eddigiek alapján a Mercedes a leginkább nyitott arra, hogy más autógyártókat lásson el motorjával: jelenleg ezt láthatjuk az Aston Martin–Mercedesszel és McLaren–Mercedesszel

Abban az esetben, ha az Alpine nem tud megegyezni egyetlen motorszállítóval sem, a Formula-1 szabályai kötelezik arra valamely gyártót, hogy lássa el erőforrással a partner nélkül maradt csapatot. Ez valószínűleg a Honda lehet, amelynek egyetlen partnercsapata van 2026-ra, és az Audival ellentétben gyakorlatilag nem új gyártó, hiszen jelenleg is együttműködik a Red Bull motorrészlegével.

A Motorsport megkereste az Alpine-t is, de a gyártó nem reagált ebben a témában. A lap hozzáteszi, a motorrészleg bezárásával a Renault Csoport jelentősen spórolna F1-es kiadásain, emellett a csapat eladása is egyszerűbbé válna, ha De Meo álláspontja mégis változna, hiszen nem kínálnának az istálló mellé egy motorgyárat is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: