A 2024-es Formula-1-es idénykezdet fő csalódását az Alpine szolgáltatta, eleinte a sereghajtó pozícióba csúszott vissza a tavaly még konstruktőri hatodikként záró istálló. Azóta már valamelyest javítottak a helyzetükön, de még mindig csupán a kilencedik helyet foglalja el a gárda a világbajnoki összetettben.
A borzalmas produkció kapcsán felröppentek olyan pletykák, hogy a Renault eladhatja az enstone-i központú alakulatot. Ezt azonban most újra cáfolta az anyavállalat vezérigazgatója, Luca de Meo az Autocar magazinnak nyilatkozva:
„Szeretném ezt alaposan tisztázni. Semmiképp sem fogjuk feladni. Ez nem az én stílusom. Egy részét sem adjuk el ennek a dolognak. Nincs szükségünk a pénzre. Jobbról-balról tettek nekem ajánlatokat, aztán a sajtóban is beszéltek erről. De minket ez nem érdekel. Ostobaság lenne, és nem is fogok így tenni.”
De Meo arról is beszélt, miért szenvednek jelenleg az F1-ben: „A hibrid éra kezdetén az erőforrásunk nem teljesített jól. Előtte világbajnokok voltunk a Red Bull-lal, de a hibrid motorokkal félrecsúsztak a dolgok. Még a 2021-ben fejlesztett erőforrásunknak is körönként két-öt tizedmásodperc volt a hátránya. Idén pedig elcsesztük az autónkat. Ha mindezt összeadjuk, máris másfél másodpercre vagyunk attól, ahol lennünk kellene.”
Helye van az Alpine-nak az F1-ben
A Renault-vezér a mostani nehéz időszak ellenére is hiszi, hogy az Alpine képes lehet felvenni a versenyt a legjobbakkal, ahogy azt is hiszi, hogy a francia márkának van helye a száguldó cirkusz mezőnyében:
„Először is, ez egy kiváló emberekből álló minőségi csapat. Másrészt tombol bennünk a versenyzési láz, a győzelem megszállottjai vagyunk. A harmadik elem pedig a csapaton belüli bizalom és együttműködés szelleme, ami mindent megkönnyít. Az Alpine rendelkezik az egyik legszélesebb támogatással az F1-es csapatok közül a Renault-csoport révén.”
„Nem hiszem, hogy jelenleg megérdemelnénk, hogy topcsapat legyünk, de nem turistáskodni vagyunk az F1-ben, szóval keményen kell dolgoznunk. Persze, követtünk el hibákat. Előfordul az ilyesmi.”
„De szerintem helyesen tesszük, ha az F1-et helyezzük az Alpine középpontjába, és kékre festjük az autónkat, hogy egyedi autóipari kultúrát képviseljen. Teljesen legitim ez a márka, hiszen mindig versenyzett. De sokkal jobbak lehetünk, és nem akarom elszalasztani ezt a lehetőséget.”