Kellemes, de kissé szeles időben kezdődött meg a Spanyol Nagydíj időmérő edzése, melyet egyedül Sergio Perez várhatott rajtbüntetéssel (ő még Kanadából hozta a magáét), miután a sportfelügyelők a harmadik szabadedzésen történt koccanásokért csak megrovást osztottak ki Charles Leclerc-nek és Lance Strollnak.
Q1
Az első szakasz első perceiben csak a kisebb csapatok versenyzői hajtottak a pályára, végül a Q1 harmadán túl Sergio Perez futotta meg az első érdemi kört – igaz, ez a kör a szakasz végére nem lett volna elég a továbbjutáshoz. Az első menet utána Albon, Tsunoda, Zhou, Magnussen és Sargeant állt a kiesőhelyeken, s bizony közülük csak egy tudta beverekedni magát a Q2-be.
Rengeteget gyorsult a pálya, az első négy helyezetten kívül mindenki úgy érezte, hogy jönni kell a hajrában, s a korábbi kiesők közül ez Zhou-nak sikerült a legjobban, a kínai versenyző ugyanis a 14. helyen zárt, így idén először továbbjutott a Q2-be – eddig ő volt a mezőny egyetlen tagja, akinek ez nem sikerült még.
Az egymással a harmadik edzésen összetalálkozó Hamilton és Stroll fogta keretbe a továbbjutókat, míg a kiesők sorrendje Magnussen, Tsunoda, Ricciardo, Albon és Sargeant volt – az amerikai még csapattársától is három és fél tizedet kapott.
Q2
A Q2-ben az első menetet Verstappen bő két tizeddel zárta az élen az egymástól mindössze két ezredre lévő Norris és Sainz előtt, a legkellemetlenebb meglepetést pedig az elsőre csak 14. helyet elérő Hamilton szolgáltatta – a brit a gumiszettre panaszkodott gyorsköre után a csapatrádióban. Rajta kívül Ocon, Bottas, Alonso és Zhou állt kiesőhelyen, amikor két perccel a kockás zászló előtt megkezdődött a nagy tűzijáték.
A brit másodjára már jobbat futott, feljött a második helyre Verstappen mögé, miközben a holland, Norris, Sainz és Leclerc addigi eredményükben bízva már nem jött vissza egy újabb menetre. Jól is tették, hiszen egyedül a két Mercedes tudta őket (Verstappen kivételével) hátrébb taszítani. Kiesett a két Aston Martin, a két Sauber, valamint Hülkenberg.
Továbbjutott viszont a Q3-ba mindkét Alpine, és még valaki fellélegezhet, hiszen több kínos eredmény után Sergio Perez végre az időmérő harmadik szakaszába tudta vinni az autót – öt csapat osztozott az első tíz helyen.
Q3
A harmadik szakaszban az első menetet Sergio Perez kezdte meg egy rendkívül gyenge használtgumis körrel, mire mindenki megfutotta a magáét, a mexikói közel 1,4 másodperccel bizonyult a leglassabbnak – leszámítva Piastrit, akinek elvették a körét. Nagyot ment Norris és a két Mercedes is, a Ferrarik sokat hagytak az utolsó szektorban, Verstappen viszont ott volt a legerősebb, így 12, 14, illetve 16 százados előnnyel előzte meg a három britet az utolsó menet előtt.
Az utolsó köreiket jól kezdték a Ferrarik, de nem tudták elérni Verstappent, ráadásul a holland tovább tudott javítani, de maradt a végére egy slusszpoén: Lando Norris bukott ugyan az utolsó szektorban, de így is megmaradt két századmásodperce az előnyből. A két Mercedes a második sorba kvalifikált, majd jön a két Ferrari, Perez büntetése után a két Alpine, Piastri pedig érvényes kör nélkül zárta a Q3-at.
Az időmérő végeredménye:
Az F1-es Spanyol Nagydíj időmérőjének végeredménye:
1. |
Lando Norris |
McLaren–Mercedes |
1:11,383 |
|
2. |
Max Verstappen |
Red Bull–Honda RBPT |
1:11,403 |
+0,020 |
3. |
Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:11,701 |
+0,318 |
4. |
George Russell |
Mercedes |
1:11,703 |
+0,320 |
5. |
Charles Leclerc |
Ferrari |
1:11,731 |
+0,348 |
6. |
Carlos Sainz |
Ferrari |
1:11,736 |
+0,353 |
7. |
Pierre Gasly |
Alpine–Renault |
1:11,857 |
+0,474 |
8. |
Sergio Perez |
Red Bull–Honda RBPT |
1:12,061 |
+0,678 |
9. |
Esteban Ocon |
Alpine–Renault |
1:12,125 |
+0,742 |
10. |
Oscar Piastri |
McLaren–Mercedes |
- |
- |
11. |
Fernando Alonso |
Aston Martin–Mercedes |
1:12,128 |
|
12. |
Valtteri Bottas |
Kick Sauber–Ferrari |
1:12,227 |
|
13. |
Nico Hülkenberg |
Haas–Ferrari |
1:12,310 |
|
14. |
Lance Stroll |
Aston Martin–Mercedes |
1:12,372 |
|
15. |
Zhou Guanyu |
Kick Sauber–Ferrari |
1:12,738 |
|
16. |
Kevin Magnussen |
Haas–Ferrari |
1:12,937 |
|
17. |
Yuki Tsunoda |
RB–Honda RBPT |
1:12,985 |
|
18. |
Daniel Ricciardo |
RB–Honda RBPT |
1:13,075 |
|
19. |
Alexander Albon |
Williams–Mercedes |
1:13,153 |
|
20. |
Logan Sargeant |
Williams–Mercedes |
1:13,509 |