A Magyar Nagydíj ugyan a 19 futamból álló 2011-es szezon 11. állomása volt, de már itt, féltáv környékén sem igazán bíztak a Red Bull riválisai abban, hogy beleszólhatnak a bajnoki címek sorsába. A szoros 2010 után erre az évre a csapat és Sebastian Vettel új fokozatra kapcsoltak, a német az eddigi tíz futamból hatot megnyert, és a többiek lelkesedését az sem javította, hogy az előző hétvégén a Nürburgringen a szezon során először lemaradt a dobogóról.
Bár a Hungaroring egy olyan pálya, amely vonalvezetése miatt sohasem volt a Red Bull erőssége, Vettel szombaton elhozta a pole-t, 1-2 tizedet adva a McLaren párosának, Lewis Hamiltonnak és Jenson Buttonnak, akiket a Fernando Alonsót legyőző Felipe Massa, valamint Mark Webber követett. A három „nagy” csapat tehát le is foglalta az első hat pozíciót.
Vasárnapra aztán megváltozott az összkép - a hétvége előtt az időjósok már kilátásba helyezték az esőt, és ez délelőtt meg is érkezett, vizesen hagyva a pályát az F1-es futam rajtjára. Ugyan ekkor már nem hullott csapadék, de minden csapat számára egyértelmű választás volt az intermediate gumi a futam elejére. Az élmezőnyből Massa és Webber rajtoltak a leggyengébben, vissza is estek pár helyet, míg az első kör végére egyaránt háromat lépett előre Nico Rosberg és Michael Schumacher, így a két Mercedes a 4. és 6. helyen haladt.
Az élen Vettel megtartotta a vezetést a két McLaren előtt, Hamilton azonban folyamatosan tapadt a Red Bullra a nedves pályán, és az 5. kör kezdetén el is tudott mellette menni a 3-as kanyarban, ahol a német egy hibát vétve szélesen fordult. A 2008-as bajnok tovább növelte előnyét, így még az is belefért számára, hogy biztonságra játszva az utolsók között álljon ki slick gumikért, amikor a 10. kör után már alkalmassá váltak erre a körülmények. Vettel is Hamiltonnal együtt állt ki, ő azonban már csak a gyorsabban reagáló Button mögé tudott visszatérni. Az első kerékcserék után Webber és Alonso üldözte a vezető hármast, míg a Mercedesek hátrébb csúsztak, Massa pedig egy korai megpördülés után csak a 9. helyen haladt. Schumacher már nem is élvezhette sokáig a küzdelmet, hiszen a 27. körben váltóhiba miatt kellett félrehúzódnia.
A 40. kör környékéig még két további kör lezajlott a kerékcserékből, köszönhetően annak, hogy a sport új gumiszállítója, a Pirelli szándékosan gyorsan kopó abroncsokat gyártott a versenyek felpezsdítése érdekében. Button és Vettel ekkor már lágy gumikra váltott, Hamilton viszont Alonsóhoz hasonlóan maradt a szuperlágyaknál, ami valószínűvé tette, hogy az élen álló britnek még egyszer a bokszba kell majd hajtania a hátralévő 30 körben. A dolgok azonban hamar jóval zűrzavarosabbá váltak annál, mint amit pusztán egy eltérő stratégia jelentene, mivel újabb gyenge eső érte el a pályát, így az autók csúszkálni kezdtek.
Hamilton döntő hibát vétett, hiszen megpördült a sikán után, és amikor gyorsan egyenesbe próbálta állítani McLarenjét, elkerülő manőverre és a pálya elhagyására kényszerítette az éppen érkező Paul di Resta Force Indiáját, amit a versenybírók nem néztek jó szemmel. Megcsúszása következtében Button felzárkózott közvetlenül csapattársa nyakára, és az eltérő slick gumikon haladó két brit látványos csatát és néhány, hibákkal tarkított oda-visszaelőzés mutatott be a következő körökben az első helyért. Ideiglenesen Hamilton kerekedett felül, majd dolga végeztével ki is hajtott a bokszba, hiszen további esőre számított, így visszakerültek autójára az intermediate abroncsok. Nem egyedül döntött így a mezőnyben, szintén esőt várt Rosberg, Webber és Barrichello is, így több csapat is megosztotta taktikáját autói között.
Ez azonban hibás döntésnek bizonyult, hiszen az eső elállt, a pálya száradni kezdett, így a kivárásra játszó versenyzők nagy előnyhöz jutottak, miközben a többiek néhány kör elteltével ismét a bokszba viharzottak, immár slickekért. A nemrég még a győzelem felé haladó Hamilton ezáltal négy kör leforgása alatt vagy 40 másodpercet otthagyott a bokszban, kálváriáját pedig fokozta, hogy még egy áthajtásos büntetést is kapott a di Restával szembeni felelőtlen manőverért.
Button így hirtelen egyedül találta magát az élen, és a javuló körülmények között gond nélkül elvezette a McLarent a célig, így 2011-ben Montreal után már második futamát nyerte remekül taktikázva a változó körülmények között.
A második Vettel lett, akire Alonso igyekezett nyomást helyezni az utolsó körökben, ám egy megcsúszás után a spanyolnak be kellett érnie a harmadik hellyel. Hamilton a szükségtelen bokszkiállások rengetege után 6. helyen tért vissza a pályára, ahol gyorsan megelőzte Massát, majd egy szoros csatát követően túljutott Webberen is, így a negyedik pozícióval a lehető legtöbbet ki tudta hozni elfuserált futamából. Hétvégéje azonban remekül illeszkedett 2011-es szezonjába, amely egésze során Hamilton szétszórtabbnak tűnt, mint karrierje bármely más szakaszában.
26. Magyar Nagydíj - 2011. július 29-31. | |||||||
Az időmérő eredménye | A futam végeredménye | ||||||
1. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | 1:19,815 | 1. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:46:42,337 |
2. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:19,978 | 2. | Sebastian Vettel | Red Bull-Renault | +3,588 |
3. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:20,024 | 3. | Fernando Alonso | Ferrari | +19,819 |
4. | Felipe Massa | Ferrari | 1:20,350 | 4. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | +48,338 |
5. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:20,365 | 5. | Mark Webber | Red Bull-Renault | +49,742 |
6. | Mark Webber | Red Bull-Renault | 1:20,474 | 6. | Felipe Massa | Ferrari | +35,237 |
7. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:21,098 | 7. | Paul di Resta | Force India-Merc. | +1:23,176 |
8. | Adrian Sutil | Force India-Merc. | 1:21,445 | 8. | Sebastien Buemi | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
9. | Michael Schumacher | Mercedes | 1:21,907 | 9. | Nico Rosberg | Mercedes | +1 kör |
10. | Sergio Perez | Sauber-Ferrari | - | 10. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso-Ferrari | +1 kör |
Leggyorsabb kör: Felipe Massa (Ferrari) - 1:23,415, 61. kör | |||||||
Versenytáv: 70 kör |
További érdekességek:
A rovat korábbi cikkei:
1986 - Piquet élete előzésével győzött
1987 - Mansell-dráma, Kesjár autóba ült
1988 - A Senna-Prost csata újabb fejezete
1989 - Mansell legendássá tesz egy kanyart
1991 - Az utolsó futam Schumacher nélkül
1992 - A Vörös Ötös nálunk ér csúcsra
1993 - Csillagok hullnak, születnek újak
1994 - A Mester első magyarországi sikere
1995 - Amikor Schumachernek sem volt válasza
1996 - Villeneuve letette névjegyét
1997 - Amikor "eltűnt" Damon Hill
1998 - Schumacher legnagyobb győzelme
1999 - Finn ünnep Schumacher távollétében
2000 - Hakkinen-dupla a pokoli hőségben
2001 - A Ferrari kettős címszerzése
2002 - Barrichello búcsúztatta a "régi" Ringet
2003 - Alonso nálunk ér fel a csúcsra
2005 - Raikkönen felzárkózik Alonsóra
2007 - Robban a bomba a McLarennél
2008 - Kovalainen öröme, Massa bánata