Newey: Technikai ügyvezető partner és részvényes az Aston Martinnál
Természetesen a keddi nap elsősorban Adrian Newey-ról és az Aston Martinról szólt, hiszen délben a csapat bejelentette, hogy leigazolták a világbajnokságot nyerő autók sorát tervező szakembert. Newey 2025. március 1-jétől áll munkába, méghozzá technikai ügyvezető partnerként, sőt részvényes is lett a csapatban.
Lawrence Stroll, a csapat tulajdonosa elmagyarázta, hogy ez a poszt azt jelenti, hogy Newey-ra bízza teljes egészében a műszaki stáb struktúráját, és napi szinten fog dolgozni és az F1-nek szentelni a munkáját – részletek ide kattintva.
Arról egyébként, hogy pontosan kiket takar ez a bizonyos technikai stáb, kiket szerzett meg már a 65 éves tervezőlegenda előtt Stroll és az Aston, FormulaPlusz rovatunk cikkében írtunk bővebben.
Maga Newey arról beszélt a bejelentés után, hogy idősebb Stroll személye kulcsfontosságú volt a döntésében: szerinte egyedi csapattulajdonosról van szó olyan tekintetben, hogy egyedüliként vesz részt aktívan az F1-es istálló életében. Newey azt is elárulta, hogy a suzukai hétvégén döntötte el, hogy elhagyja a Red Bullt, ám akkor még nem tudta, mit tartogat számára a jövő – és persze a Ferrari érdeklődését firtató kérdésre is válaszolt. A szakember szavai itt olvashatók.
A bejelentés azt is jelenti, hogy Newey vezetésével készül majd a 2026-os szabályok szerint épülő Aston, és együtt fog dolgozni Fernando Alonsóval. A mérnök nem tagadta, hogy korábban kvázi „ősellenségek” voltak a pályán, de mindig bánta, hogy annak idején a spanyol nem került a Red Bullhoz, viszont már most várja ő és a pilóta is, hogy ezúttal egy oldalon szálljanak csatába az F1-ben.
A Newey-bejelentést természetesen egy friss Formula Podcast-adásban is töviről hegyire kitárgyaltuk:
Norris és a Ferrari vb-esélyei
Természetesen Newey-n kívül is volt azért az élet az F1-ben. Lando Norris például a hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíj felvezetéseként úgy fogalmazott: mindkét vb-elsőséget elérhetőnek érzi.
Nico Rosberg pedig eközben arról beszélt, hogy akár a Ferrarinak is lehet esélyei az idei konstruktőri címre, ha a monzai padlólemez-módosítás más helyszíneken is beválni látszik – a 2016-os vb-első véleménye itt olvasható.
A Scuderiát erősítő Carlos Sainz amúgy azon az állásponton van, hogy most is a leggyorsabb autó nyer az F1-ben: a spanyol pilóta szerint a versenyzők hasonló szinten vannak, az autók közötti különbség dönt, hiába a szoros versengést mutató statisztika.
Arról, hogy ezek a kijelentések mennyire fedik a valóságot, a hétvégi Azerbajdzsáni Nagydíjon tisztább képet kaphatunk: a bakui teljes menetrend a többi szériáéval együtt ide kattintva böngészhető.
Bortoleto esélyt kaphat, de érdemel-e még egyet Mick Schumacher?
A pilótapiac fennmaradó kérdéseit illetően is érkezett egy apró fejlemény, ugyanis brazil lapértesülések szerint a McLaren állítólag nyitott arra, hogy Gabriel Bortoleto a Sauberrel tárgyaljon az F1-es ülésről, de szeretnék, ha a pilóta „visszahívható” lenne szükség esetén – részletek itt.
Mick Schumacher egyelőre minden ülésről lecsúszott, Franz Tost szerint pedig megérdemelne még egy esélyt a német: „Mick nagyon jól teljesített az utánpótlás-szériákban, bajnok lett az F3-ban, bajnok lett az F2-ben, és sok versenyt is nyert ott. Szerintem Mickben megvan a potenciál ahhoz, hogy sikeres legyen az F1-ben, de ehhez nyilván meg kell kapnia az esélyt. Meglátjuk, hogy hogyan dönt az Audi, de azt mondanám, hogy Mick megérdemel egy helyet az F1-ben, az Audinál is.”
Marquez vb-esélye, V4-es Yamaha és rádiózás a MotoGP-ben
Végezetül egy kis MotoGP, ahol a zsinórban két nagydíjat nyerő Marc Marquez arról beszélt, hogy sosem lehet tudni, hogy megnőttek-e az esélyei a vb-címre, de az biztos, hogy nem férnek bele hibák és rossz rajthelyek, ha tényleg harcolni akarnak az összetett elsőségért.
A Formula MotoGP Facebook-csoportban eközben arról is írtunk, hogy 2025-ben érkezik a rádiózás a MotoGP-be, egyelőre csak egyirányú, biztonságot javító kommunikációt javító formában a versenyirányítás felől a motorosok irányába; másrészt pedig sajtóértesülések szerint V4-es motort fejleszthet a Yamaha. Ha nem akarsz lemaradni a hasonló hírekről a MotoGP és más kétkerekű szériák kapcsán, csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoporthoz!