Ugyan mindenki a McLaren és a Red Bull csatájáról beszél az F1-ben, de a monzai teljesítményével a Ferrari is lőtávolon belülre került: az olaszok 39 ponttal vannak a Red Bull és csak 31-gyel a McLaren mögött a konstruktőri tabellán.
A nagy kérdés az, hogy a Monzába hozott új padlólemez megoldotta-e az autó pattogását – ha igen, akkor még velük is számolni kell a hátralévő időben, erre mutatott rá 2016 világbajnoka, Nico Rosberg is.
„Nyilván megtörténhet!” – mondta Rosberg a Sky Sportsnak, amikor a Ferrari bajnoki esélyeiről kérdezték.
„A jelenlegi formájukban nem ők az esélyesek, mert az messze a McLaren. De ettől a fejlesztéstől függ: Monzában jól nézett ki, viszont Monza elég különleges pálya, úgyhogy az a kérdés, hogy más pályákon hogyan mutat majd. Erre még várnunk kell, de ha jól működik, akkor lehet esélyük a konstruktőri bajnoki címre” – tette hozzá a német.
A kérdést az veti fel, hogy a pattogást a nagy leszorítóerő okozza, és főleg a tempós kanyarokban jelent problémát, Monzában viszont egyrészt nem nagyon találunk ilyen kanyarokat, másrészt a kis leszorítóerős aerodinamikai csomagot használták a csapatok – méghozzá elég speciális beállításokkal, az Olasz Nagydíj jellegzetességeire készülve.
Ráadásul a következő két helyszín sem ad majd világos választ: Bakuban Charles Leclerc hagyományosan versenyképes szokott lenni, Szingapúrban pedig tavaly Carlos Sainz nyerni tudott, és a várakozások szerint pattogás ide vagy oda, a Ferrari autója ott akár a leggyorsabb is lehet.
„Austin fogja megmutatni, mennyire vagyunk jók ezzel az új padlólemezzel. Bakuban egyetlen nagy vagy közepes tempójú kanyar sincs, mind lassú kanyar, ami nagyon egyedi, akárcsak Szingapúrban. Szóval szerintem nem fogjuk ott meglátni, mennyit fejlődött az autónk a gyors és közepes kanyarokban” – mondta erről Sainz.