Kedd délben jelentette be az Aston Martin, hogy Adrian Newey náluk folytatja 2025 márciusától ügyvezető technikai partnerként és részvényesként. A 65 éves szakember már a csapat közleményében közzétett nyilatkozatában is hangsúlyozta, hogy a tulajdonos Lawrence Stroll ambíciója kulcstényező volt a döntésében, ezt pedig a sajtótájékoztatón is megerősítette:
„Lawrence miatt, ilyen egyszerű” – felelte arra a kérdésre, miért az Astont választotta. „Viccen kívül. Úgy éreztem, új kihívásra van szükségem. Úgyhogy április vége környékén úgy döntöttem, valami mást kell csinálnom. Sok időt töltöttem Mandyvel, a feleségemmel beszélgetve, hogy ’Oké, mi lesz legközelebb, mit fogunk csinálni? Csak körbevitorlázzuk a Földet, vagy csinálok valami mást, Amerika Kupát például?’”
„Úgyhogy szántunk erre kis időt, és úgy éreztem, elég szerencsés vagyok, hogy elértem azt, amit 10-12 éves korom óta akartam, ami egyszerűen annyi volt, hogy tervező legyek az autósportban, még csak a mérnök szót sem használtam. És őszinte mondhatom, hogy minden más bónusz volt.”
„Természetesen sosem számítottam olyasmire, amiben szerencsém volt részt venni, de őszintén kell lenned magaddal: frissen kell tartanod magad. Úgyhogy úgy éreztem, új kihívásra van szükségem, és kivettem egy kis pihenőidőt.”
Newey arra is rámutatott, hogy jelenleg Stroll az egyedüli aktív csapattulajdonos az F1-ben, ezért egyedi az ő személye a paddockban, pedig régen igazából a csapatfőnökök voltak a tulajdonosok is, mint például Frank Williams vagy épp Eddie Jordan esetében.
Felmerült-e, hogy távozik az F1-ből?
Arra a kérdésre, hogy opció volt-e számára, hogy távozzon a Formula-1-ben, Newey elárulta: a suzukai hétvége során határozta el, hogy befejezi a Red Bullnál. „És őszintén ötletem sem volt, mi jön legközelebb” – fogalmazott a tervezőzseni, aki elmondta: csak szerette volna kiélvezni, hogy kicsit szünetre mehetett, és remélte, majd jön egy szikra, amely útba igazítja.
„Túlzás lenne azt állítani, hogy karrierem minden napját élveztem, de bőven 90 százalék felett van az, amely rendkívül élvezetes volt. És továbbra is imádom a kihívást, hogy teljesítményt adjak az autókhoz, ez a fő motivációm, emiatt kelek fel reggelente. És azt gondolom, az a technikai sportok csodája, hogy azonnali visszajelzést kapsz arról, hogyan teljesítesz. Ez persze fájdalmas is lehet, ha rosszul.”
Newey rámutatott: az ember és gép együttműködését jelentő technikai sportoknak a csúcsa pedig az F1, ezért bár érdeklődik más dolgok iránt, mint például az Amerika Kupa, úgy érzi, amíg tartanak rá igényt, itt szeretné folytatni.
Mennyire voltak komolyak az egyeztetések a Ferrarival?
A Red Bulltól való távozás bejelentése óta eltelt hónapokban számos másik gárdával szóba hozták Newey-t, mindenekelőtt a Ferrarival. Arra a kérdésre, hogy mennyire voltak komolyak a tárgyalások a vörösökkel és úgy érzi-e, hogy az Astonnál jobbak a lehetőségei, a mérnök félig kitérő választ adott:
„Nagyon hízelgő volt, hogy számos csapat megkeresett engem. Folytattunk egyeztetéseket néhány csapattal közülük, nem az összessel. De végső soron egy nagyon egyértelmű és természetesen választás volt ez a korábban említett okok miatt.”