Newey hosszú és illusztris pályafutása során a Williams, a McLaren és a Red Bull kötelékében is vb-címeket nyerő autókat alkotott: bár a közvélemény szerint a Ferrarival koronázhatta volna meg a pályafutását, a 65 esztendős brit tervezőzseni azonban nem tudott ellentmondani az Aston Martint gardírozó Lawrence Stroll hívó szavának, valamint az általa kínált dollár- és részesedéscsomagnak.
Ha látunk még Newey által alkotott világverő konstrukciót, az a zöldeknél készül majd, ahol komoly stáb várja a brit zsenit, Stroll ugyanis nem fukarkodott az építkezés során…
Dan Fallows – technikai igazgató
Az 50 esztendős szakember 2022 áprilisa óta dolgozik az Aston Martinnál, ahová a Red Bulltól érkezett, így pontosan tudja, hogy milyen a közös munka Newey-val. A brit 2002-ben a Jaguarnál kezdte az ipart, majd egy rövid dallarás kitérő után 2006-ban már az energiaitalosok égisze alatt futó alakulathoz tért vissza. Aerodinamikai csoportvezetőként a Vettel-sikerkorszak összes nyerő autójának megalkotásában szerepe volt, később a teljes aero-részleg főnöke lett.
Nagy kérdés, hogyan alakul majd kettejük kapcsolata, a rossznyelvek szerint ugyanis Fallows azért távozott a Red Bulltól, mert Newey jelenléte miatt nem látott érdemi esélyt a feljebb lépésre.
Eric Blandin – technikai igazgató-helyettes
A francia mérnök szélcsatorna-specialistaként kezdte pályafutását, majd a Jaguar és a jogutód Red Bull kötelékében az aerodinamikai részlegen dolgozott – itt együttműködött például Fallowsszal is.
2010-től a Ferrarinál folytatta a pályafutását, ahonnan 2011-ben a Mercedeshez igazolt, ahol aerodinamikai mérnökként ténykedett és 2017-től 2021 végi távozásáig az aero-főmérnök pozícióját töltötte be. Stroll a csillagosoktól igazolta le, 2022-től állt az Aston Martin szolgálatába, mégpedig a technikai igazgató helyetteseként.
Luca Furbatto – mérnökigazgató
BAR, Toyota, McLaren, Manor, Toro Rosso, Sauber: ezek voltak az olasz mérnök korábbi állomáshelyei az F1-ben, mielőtt elfogadta Lawrence Stroll hívó szavát és 2022 elején csatlakozott az Aston Martinhoz. Furbatto igazi mindenes: dolgozott teljesítménymérnökként, anyaghasználatért felelős vezetőként, tervezőként, projektmenedzserként és főtervezőként is. A zöldeknél a mérnökigazgatói szerepkört tölti be és a kiszivárgó információk szerint kulcsemberként tekintenek rá.
Andy Cowell – vezérigazgató
Cowell igazi kulcsszereplője a gépezetnek, mégpedig az F1-es projektet is magában foglaló Aston Martin Performance Technologies nevű cégcsoport vezérigazgatójaként. A szakember volt a vezérigazgatója a Mercedes F1-es erőforrásait gyártó, a nagy-britanniai Brixworth-ben székelő Mercedes AMG High Performance Powertrains nevű leányvállalatnak, így tevékeny részt vállalt abban, hogy a csillagos márka 2014-től 2020-ig uralta az autósport királykategóriáját.
Bár az előző és jelenlegi állomáshelyén is vállalatvezetőként ténykedik, a brit szakember motortervező mérnökként is komoly tapasztalatokkal bír, amelyeket pályafutása korábbi szakaszában szerzett a Cosworth-nél, a BMW-nél és az Ilmornál. A Mercedestől 2020 nyarán, nagy meglepetést okozva távozott, Strollnak idén nyáron mondott igent és október elsején veszi át az irányítást attól a Martin Whitmarsh-tól, aki a múltban a McLarennél szolgált.
Enrico Cardile – technikai vezető
A Stroll-gépezet nagy dobása volt idén júliusban, hogy sikerült elcsábítaniuk a Ferrari technikai igazgatói posztjáról a 49 esztendős Cardilét. Az olasz mérnök az egyetemi évei óta dolgozott a maranellói márkánál különféle területeken, 2016-tól pedig az F1-es csapatnál, ahol az aerodinamika volt a szakterülete. A zöldeknél technikai vezető lesz, munkába valamikor 2025-ben állhat.
Amedeo Felisa – az Aston Martin vezérigazgatója
Az olasz szakember – aki 2008 és 2016 között a Ferrari vezérigazgatója volt – a patinás márka közúti autós divíziójának élére érkezett 2022 májusában. Az F1-es projekthez nincs sok köze, azonban ebbe a felsorolásba kívánkozik, a jelenléte ugyanis jól mutatja, hogy Stroll nem kispályázik az autós részlegnél sem.
Marco Mattiacci – márka- és kereskedelmi igazgató
Az olasz üzletember a Ferrari észak-amerikai jolly jokere volt sok éven át, a márka ottani jelenlétét szervezte és felügyelte, később az ázsiai és csendes-óceáni térséget is megkapta. 2012-ben a területein történt rekordeladások hatására az év autóipari vezetőjének választotta a szakma, amikor azonban Stefano Domenicali távozott az F1-es istálló éléről és egy kényszermegoldással Mattiaccit nevezték ki a helyére csapatfőnöknek, csupán egyetlen szezonon át bírta a gyűrődést.
Stroll 2022-ben igazolta le a közúti autós divízióhoz, jelenlegi pozíciójában gyakran feltűnik az F1-es nagydíjak helyszínein is.