A Formula-1-es nyári szünet első napjának legfontosabb híre egyértelműen az volt, hogy végre eldőlt Carlos Sainz jövője: a Williams bejelentette, hogy kétéves szerződést kötöttek a Ferraritól távozni kényszerülő spanyollal, további opcióval az esetleges hosszabbításra, így a spanyol lesz Alexander Albon csapattársa.
„Teljesen biztos vagyok benne, hogy a Williams a megfelelő hely az F1-es karrierem folytatásához, és extrém büszke vagyok arra, hogy egy ilyen történelmi és sikeres csapathoz csatlakozhatok, ahol sok gyerekkori hősöm vezetett” – fogalmazott a közleményben Sainz. „Meggyőződésem, hogy a csapatban minden megvan ahhoz, hogy újra történelmet írhasson, és az abszolút legjobbamat fogom nyújtani azért, hogy ez megtörténjen.”
James Vowles csapatfőnök szerint mindkét fél részéről erős szándéknyilatkozat ez az igazolás. „Carlos nemcsak tapasztalatot és teljesítményt, de motivációt is hoz magával” – jegyezte meg, hozzátéve: „Alex és Carlos révén a miénk lesz az egyik legfélelmetesebb pilótapáros óriási tapasztalattal, ami átvezethet minket az új szabályrendszerbe 2026-ban.”
A hírre reagált Sainz jelenlegi ferraris főnöke, Frederic Vasseur is: „Örülök, hogy Carlos a Williamshez csatlakozik a következő szezontól. Egy nagyszerű történelemmel és örökséggel rendelkező csapatról van szó, amelyet egy tisztán látó és ambiciózus vízióval rendelkező ember alapított, úgyhogy tudom, hogy Carlos otthon fogja magát ott érezni.”
Perez mégis marad a Red Bullnál?
A másik fő pilótapiaci kérdés, hogy vajon mi lesz Sergio Perezzel a Red Bullnál? A vezetőség a hírek szerint hétfőn tanácskozott minderről, és ha a Belga Nagydíj utáni megszólalásokból indulunk ki, nem bizakodhatott a mexikói, hiszen Helmut Marko „teljes összeomlásról” beszélt a pilóta futama kapcsán, és Christian Horner sem volt elégedett azzal, hogy hetedik helyezésre váltotta az első rajtsort.
Ráadásul Daniel Ricciardo és Liam Lawson a héten egyaránt vezetni fogja a Visa RB idei autóját, és bár Horner hangsúlyozta, hogy filmforgatási napról lesz, sajtóhírek szerint valójában egyfajta szétlövés is lesz a két pilóta között, akik jelöltek Perez helyére az esetleges menesztése esetére – igaz, a csapatfőnök azt is hangsúlyozta, hogy nehéz lenne meghozniuk ezt a döntést.
Aztán viszont cikkünk eredeti publikálása után, hétfő este érkezett a hír: több megbízható sajtótermék is arról számolt be, hogy Christian Horner és Helmut Marko hétfői találkozóján az a döntés született, hogy Perez a nyári szünet után is megtarthatja az ülését – részletek itt.
Az F1-es Belga Nagydíj utózöngéi
Természetesen a vasárnapi spái futam is szolgáltatott még beszédtémát hétfőn. A Mercedes részéről például egyelőre még nem tudják pontosan, miért került sor a George Russell kizárását eredményező téves kalkulációra: a túlságosan elfogyó gumira gondolnak, de még nem biztosak a dolgukban – bővebben itt.
Eközben átérzi Russell helyzetét a győzelmet megöröklő Lewis Hamilton, aki szerint csalódás elveszíteni a kettős sikert, de legalább gyors autóval mehetnek a nyári szünetre. Az idén már másodszor nyerő hétszeres világbajnok azt is elmondta, hogy végig úgy érezte, kontroll alatt tart mindent, és erre már évek óta nem volt példa.
Adódik viszont az a kérdés, hogy a Mercedesnél őt miért nem állították át egykiállásos taktikára, mint Russellt. Hamilton a maga részéről megjegyezte, hogy rendre úgy érezte, van még élet az abroncsaiban, Toto Wolff csapatvezető azonban megvédte a döntésüket – hogy mivel, az ide kattintva olvasható.
Összesítettük azt is, hogyan állna a vb-tabella, ha csak az európai idényszakaszt figyelnénk: Lando Norris csak a negyedik legtöbb pontot gyűjtötte az F1-ben Miami óta, és bár a McLaren a legeredményesebb, de már a Mercedes a második, ha az európai szezont nézzük.
Exkluzív interjú az Aston-főnökkel, önálló F1-es sprint a fiataloknak?
A 2023-as eredmények hatása, erősségek és gyengeségek, közös munka Alonsóval, Stroll kritikája – többek között ezeket a témákat érintettük az F1-es Magyar Nagydíj pénteki napjának délelőttjén, amikor az Aston Martin csapatfőnökével, Mike Krackkel beszélgettünk.
Évek óta hangoztatott probléma, hogy meglehetősen kevés a lehetősége a Formula-1-be igyekvő ifjú tehetségeknek arra, hogy aktuális F1-es autókkal körözzenek. A szabadkártyás rendszer ötletét leszavazták a csapatok, ám egy másik javaslat is felmerült a hírek szerint egy különálló verseny formájában az idényzáró után – részletek itt.
Erről a témáról, ahogy az elmúlt hét összes fontos híréről és történéséről egyébként a Pitwall friss adásában is beszéltünk – összefoglalónk végén ajánljuk műsorunkat: