DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 20. péntek
F1

Miért nem kapott Hamilton is egykiállásos taktikát?

A hétszeres világbajnok is úgy érezte, hogy bőven van még tartalék az abroncsaiban – Toto Wolff viszont elmagyarázta, miért hívták ki korán másodszor is.

Bár az utólagos kizárás semmissé tette, de emlékezetes módon ért célba elsőként George Russell a vasárnapi Formula-1-es Belga Nagydíjon. A fiatal brit az élbolyból egyedüliként egykiállásos taktikával teljesítette a 44 körös távot, és bár a hajrában utolérte őt a csapattárs Lewis Hamilton, megelőznie már nem sikerült.

A versenyt a második kiállásáig vezető, a győzelmet utólag megöröklő Hamilton érezhetően kissé elégedetlen is volt amiatt, hogy a Mercedes házon belül biztosított másik stratégiát a csapattárs számára, amelynek köszönhetően eredetileg előtte végzett.

f1-hamilton-mercedes-spa-2



Russell maga amúgy nem tudott visszaemlékezni utólag, pontosan kinek az ötlete volt a taktikai húzás, csapatmunkának nevezte azt. Hamilton viszont némileg kritizálta az istállót az F1 TV kameráinak nyilatkozva: „Minden etapban maradt még gumim, de a csapat behívott…”

Később a dobogósoknak tartott sajtótájékoztatón hozzátette: „Teljes mértékben kontroll alatt tartottam a versenyt. Volt elég tempóm és gumin is, csak végül nem úgy alakultak a dolgok, ahogy terveztem.”

Arra a kérdésre, hogy javasolta-e az egykiállásos stratégiát a futam során, így reflektált Hamilton: „Ha hallgattátok a rádiót, nagyrészt hallhattátok, mit mondtam a csapatnak. De igen, úgy gondolom, még igencsak jó állapotban voltak az abroncsaim. Még nagyon sok gumim volt, és egyre gyorsultam. Nem akartam kiállni.”

A hétszeres világbajnok később azért tisztázta, hogy nem feltétlenül az egy kiállást akarta elérni, és nem boldogtalan az akkor még elbukottnak hitt diadal okán: „Nem, én csak azt mondtam, hogy rendben vannak a gumik. És boldog vagyok. Várom a nyári szünetet.”

f1-hamilton-mercedes-spa-1

Tartottak a riválisoktól

A csapaton belül eltérő stratégiát indokolhatta vagy magyarázhatta, hogy Russell hátrébb állt eredetileg a sorrendben, így vele kevésbé volt kockázatos egy elsőre rizikós taktikai lépés. Merthogy Toto Wolff, a Mercedes F1-es csapatvezetője szerint nagyon is az volt, Hamiltonnal pedig a hátulról érkező Oscar Piastri és Charles Leclerc ellen akarták bebiztosítani a pályapozíciót:

„Versenyzőként nem látod át a teljes képet, mert azt mondta, hogy jók voltak még az abroncsai, de akkor még senkinél nem volt radaron az egy kiállás. Le kellett fednünk a mögöttünk jövő autókat, azt hiszem, Piastriról és Leclerc-ről volt szó.”

„És látható, hogy mindenki más a kétkiállásos stratégiára ment logikusan. Egyszerűen nem volt benne a pakliban az egy kiállás, szóval abszolút helyesen cselekedtünk Lewisszal. De végül aztán George életben tartotta őket. Nem lehetett erre számítani, mert különben bármely másik élcsapat is így tett volna.”

Wolff azt is megjegyezte, hogy a hajrában megfordult bennük a gondolat, hogy megcseréljék a sorrendet, ha Piastri túl közel ér és valós fenyegetést jelentene a párosukra, hogy a frissebb gumikon lévő Hamiltonnal bebiztosítsák az első helyet, de a csapatfőnök „örül, hogy nem kellett meghozni ezt a döntést”.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: