A szerdai sajtónappal tulajdonképpen kezdetét vette a Formula-1 2024-es szezonja, a bahreini paddockban pedig a legfontosabb fejlemény az volt, hogy a Red Bull anyavállalata bejelentette: végeztek a Christian Horner ellen indított független vizsgálattal, és tisztázták a vádak alól a csapatfőnököt, aki így marad a pozíciójában. A részletekről itt írtunk, de utazó tudósítónk, Mészáros Sándor is főként erről beszélt nap végi videójában, amely pedig ide kattintva tekinthető meg!
A szezonnyitó előtt persze a legfőbb kérdés, hogy vajon hogyan fest az erősorrend a csapatok között. A korábban a Williamsnél és a Haasnál is elektronikai rendszertechnikusként dolgozó Jánvári Zsolt részletes elemzésben írt arról, ő milyen tanulságokat vont le a múlt heti tesztből: tényleg kihívó lehet-e a Ferrari, mennyire jó a Red Bull, mit várhatunk a Mercedestől és a McLarentől, ki okozhat meglepetést – ezekről írt a magyar szakember a FormulaPlusz rovatunkban.
Az évadnyitó Bahreini Nagydíjat megelőzően egy beharangozó videóban is összefoglaltuk, mit kell tudni a rekordhosszúságú 2024-es idény első állomásáról:
Az FIA által szervezett központi sajtótájékoztatón Lewis Hamilton arról beszélt, hogy érzelmes utolsó évre készül a Mercedesnél, amely csapatot mindig is szeretne fogja, és úgy érzi, a későbbi sikereikben is lesz része – a nyilatkozat itt olvasható.
Hamilton és csapattársa, George Russell emellett a Mercedes 2024-es F1-es gépéről is nyilatkozott: a fiatalabb brit szerint elsősorban a leszorítóerő hiányával és a pattogással küzdenek a W15-össel, bár utóbbi alatt nem a delfinezésnek is nevezett korábbi jelenséget érti, s ezzel együtt is jobb alapnak érzi az idei autót a két elődjénél.
„Nem tudom, hova fogok menni. És nem tudom, mi lesz a legjobb opcióm” – így összegzett a jövőjét firtató kérdésekre Carlos Sainz, aki azt is hozzátette: nem neheztel az őt a Ferraritól kitúró Hamiltonra.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke pedig eközben elismerte, az is szerepet játszhatott Hamilton elvesztésében, hogy azért nem akart fixen többéves szerződést ajánlani a hétszeres világbajnoknak, mert félt tőle, hogy a tíz évvel ezelőtti Max Verstappen-esethez hasonlóan elveszíthetik 17 éves reménységüket, Andrea Kimi Antonellit – jóllehet, azt is hozzátette, hogy mindez nem jelenti azt, hogy feltétlenül a fiatal olasz lesz jövőre Russell csapattársa.
A Hamilton átigazolásával mozgásba hozott pilótakeringőben Fernando Alonsónak is lehet szerepe, ám amikor a Mercedes üléséről kérdezték, a spanyol inkább a visszavonulás lehetőségét vetette fel: elmondása szerint elsőként azt kell eldöntenie, hogy 2025-re is maradni akar-e az F1-ben. Az Aston Martin idei esélyei kapcsán pedig arról beszélt a kétszeres F1-es világbajnok, hogy reméli, hogy ezúttal a fejlesztési versenyben is megállják majd a helyüket.
„A Red Bull-ülés a célom, de nem erre koncentrálok” – árulta el Daniel Ricciardo, aki nem fog egy jól sikerült futam után azon gondolkodni, vajon most győzte-e meg a nagycsapat vezetését, de arra számít, motiválóan fog hatni rá, hogy esélye van Perez F1-es helyére.
Felkészültek rá az Alpine-nál, hogy akár utolsók is lehetnek: nem tagadja Esteban Ocon és Pierre Gasly: messze elmaradnak a várakozásoktól a 2024-es F1-es autójukkal – amellyel egy nagy alapvető probléma van.
Magyar WRX-futam, kukázott WRC-hibridek, lilább Pramac
Az F1-en kívül is történt néhány dolog – bár például a Pramac Racing MotoGP-csapata Bahreinben leplezte le (utolsó istállóként) a tavalyinál is jobban a lila szín által dominált festését. Szintén a Ducati első számú szatellit gárdájával kapcsolat hír amúgy, hogy sajtóértülések szerint már el is dőlt, hogy a Moto2-ben tavaly győzelmi sorozattal záró Fermin Aldeguer náluk debütálhat 2025-ről – erről a Formula MotoGP Facebook-csoportunkban írtunk.
Magyar szempontból a legfőbb F1-en kívüli fejlemény az volt, hogy végre bejelentették a Ralikrossz-világbajnokság 2024-es versenynaptárát, amelyben némi meglepetésre második állomásként Nyirád is helyet kapott – a részletekről itt írtunk. S ha már versenynaptár: a TCR World Tour esetén is véglegesítették a változtatásokat a Motorsport Világtanács szerdai ülésén.
Ugyanitt született döntés arról is, hogy kidobják a hibridrendszert a WRC csúcsautóiból: átalakul a Rally1-es és a Rally2-es kategória is, jelentős módosítások következnek már jövőre – bővebben ide kattintva.
Végezetül pedig Tereprali-vb: bár szerdán Guerlain Chicherit volt a leggyorsabb, de Nasser Al-Attiyah tovább növelte az előnyét összetettben Abu Dhabiban.