A múlt heti bahreini előszezoni Formula-1-es teszt negatív meglepetése egyértelműen az Alpine volt: a franciák semmilyen téren nem nyújtottak biztatót a jelentősen átalakított A524-essel, így egyes elemzések szerint még az is benne van a pakliban, hogy jelenleg a francia alakulat lesz a sereghajtó a hétvégi évadnyitó Bahreini Nagydíjon.
Amikor ezt felvetették a szerdai sajtónapon Esteban Oconnak, maga a pilóta sem tagadta, hogy elképzelhető ez a forgatókönyv: „Ha nem alakulnak a tervek szerint a dolgok, akkor igen, felkészültem erre” – idézi a franciát a Motorsport.com portál. „De még nem vezettük az autót versenykörülmények között. Nem tudhatjuk pontosan.”
„Ti sajtósok az utolsó helyre raktok minket. Ez egy lehetőség, hiszen még nem mértük össze magunkat mindenki mással. De még nincs vége, így is lesz miért küzdeni idén. És tovább kell hajtanom. Hiszen ha rosszul kezdünk és ahogy ti beállítotok minket, akár már most befejezhetném és távozhatnék a paddockból, de nem, én nem ilyen vagyok.”
A csapattárs Pierre Gasly is hangsúlyozta, hogy nem szabad feladniuk, idény közben még javulhat a helyzet: „Néhány célt nem sikerült időben elérnünk, de ez nem azt jelenti, hogy a szezon egy pontján nem sikerülhet. Versengő csapatként senki sem elégedett a nehézkes kezdettel. Nem ez volt az elképzelés.”
„De most ebben a helyzetben vagyunk, és csapatként együtt nézünk szembe vele. Előre kell tekintenünk és megoldásokkal előállnunk, mert tudjuk, hogy vannak. Hogy rövid vagy közép távúak-e, jelenleg erre gondolok. Van magyarázat arra, miért vagyunk ott, ahol. Végső soron jelenleg az számít, milyen gyorsan tudjuk fejleszteni a rendelkezésünkre álló autót.”
Egy nagy probléma van az Alpine F1-es autójával
Ocon arról is beszélt a bahreini sajtónapon, hogy bár több apró gondot megoldottak a teszten és még jó is vezetni az autót, viszont van egy kiemelkedő problémájuk, azt igyekeznek orvosolni – mindez viszont időbe fog telni. Gasly mindezt nevesítette is, a probléma pedig igencsak alapvetőnek tűnik:
„Nem egyszerű vezetni! De végső soron nem hiszem, hogy maga az autó vagy annak viselkedése a fő probléma, mert lehet, hogy nagyon nehéz vezetni egy gépet, miközben az úgy is versenyképes. Végső soron tapadásra, leszorítóerőre van szükséged, és tudjuk, hogy főként ez hiányzik jelen pillanatban.”