DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
F1

Megint pattogással küzd a Mercedes, de nem úgy

George Russell két alapvető problémát nevezett meg a W15-ös kapcsán, de ezzel együtt is jobb alapnak érzi, mint a Mercedes előző két F1-es autóját.

Sok más alakulathoz hasonlóan a Mercedes is jelentősen átszabta a 2024-es szezonra a Formula-1-es autóját. A múlt heti bahreini teszt után jó alapnak nevezték a pilóták a W15-öst, s ezt George Russell a hétvégi évadnyitót megelőző sajtónapon is elismételte – ugyanakkor azt is hozzátette, hogy van még terület, amin dolgozniuk kell:

„Azt mondanám, hogy az idei egy teljesen más versenyautó. Olyannyira, hogy amit tavaly megtanultunk arról, hogyan állítsuk be az autót, ahhoz másképp kell hozzáállnunk idén. Úgyhogy sokat kell tanulnunk erről. És sokkal inkább olyan érzés, mint amit egy versenyautónak nyújtania kell.”

f1-russell-mercedes-teszt-1



„De az egyik terület, amin valószínűleg továbbra is dolgoznunk kell, az a pattogás, amit látunk. A múlt héten jelentkezett egy kis pattogás a teszten. Rendkívül agresszíven hajtottuk az autót. De mint mondtam, egy teljesen más bestiával van dolgunk idén, míg a 2022-es és a 2023-as autót ugyanabból a fából faragták.”

Mint azt a Motorsport.com portál is kihangsúlyozza a vonatkozó cikkében: a Russell által említett pattogás nem azonos azzal a delfinezésnek nevezett jelenséggel, amely főként 2022-ben kínozta a Mercedest. A mostani pattogás az autó elején, a féktávokon jelentkezik, így a fékezési stabilitáshoz van köze.

„Továbbra is a határokat feszegetjük, hogy felfedjük az autó korlátjait. Erre való a teszt” – folytatta Russell. „Szeretném azt gondolni, hogy ezen a hétvégén kevesebbet fogjuk látni. Szerintem még az új szabályok harmadik évében is sok csapat túl alacsonyra és agresszíven állíthatja be az autóját ezen a pályán. De ez mindig egy finom határvonal, hiszen ott lehet leszorítóerőt nyerni.”

f1-russell-mercedes-teszt-2

Jobb alapot jelent a W15

Russell azt is megjegyezte, hogy jobb alap lehet a 2024-es Mercedes a fejlesztések szempontjából, viszont még egy nagyon fontos területen hátrányban vannak: „Biztos vagyok benne, hogy meredekebb lesz a fejlesztési ráta az előző két autónál, mert jobb alapokról indulunk. De az abszolút teljesítmény az, ami hiányzik. Jó érzés vezetni az autót, csak egyszerűen hiányzik a leszorítóerő.”

Hasonló gondolatokat fogalmazott meg az FIA szerdai sajtótájékoztatóján a csapattárs Lewis Hamilton is: „Jobb alapokról indulva dolgozhatunk idén. Még vannak problémáink, amelyeken dolgoznunk kell, és még nem tökéletes az autó. De egyértelműen jobb a kiindulási helyzet, mint az előző két szezonban. Úgyhogy viszonylag elégedettek vagyunk ilyen tekintetben. Nem vagyunk ott, ahol lenni akarunk, azaz az élen harcolni a Red Bull-os és a ferraris srácokkal, de abba az irányba haladva dolgozunk.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: