Bizonytalan idők járnak a ralikrossz szerelmeseire: miközben a legtöbb FIA-sorozatnak az új év kezdetén volt már biztos 2024-es versenynaptára, a WRX menetrendjéről idáig még tervezetet sem adtak ki, ahogy a mezőny létszáma és szereplői sem ismertek – utóbbiról annyit tudunk, hogy az RX1e szabályrendszer krízise miatt idén az elektromos autók mellett hagyományos, benzines SuperCarok is indulhatnak a mezőnyben.
Február 28-án az első nagy kérdőjel tisztázódott: a WRX promótere nyilvánosságra hozta az FIA Motorsport Világtanács ülésén jóváhagyott 2024-es versenynaptárat. Ahogy a halogatást követően számítani lehetett rá, a szezon nem mostanában indul, július 6-8-án egy klasszikus pályán, Höljesben kezdődik a csupán öt, talán hat fordulóból álló szezon.
Svédország után két héttel következik a magyar forduló: Nyirád, amely az elmúlt két évben az Európa-bajnokságot látta vendégül, most a világbajnokságot fogadja – először tartanak Ralikrossz-vb-fordulót Magyarországon július 27-28-án. Betétszériaként az RX1 és RX3 Európa-bajnokság, valamint az RX2e is érkezik Nyirádra. Egyelőre találunk egy csillagot a magyar helyszín mellett, a homologizációra vonatkozóan.
Két bevált európai helyszín, a belgiumi Mettet és portugáliai Montalegre alkotja az európai szezont a nyári végi időszakban, majd december 1-jén új kontinensen, Ausztráliában zárul az évad, egyelőre ismeretlen pályán.
Nem kizárt, hogy a Ralikrossz-vb szezonja egy ázsiai fordulóval is bővül az egyelőre üres őszi időszakban, erről jelenleg tárgyalások folynak. 2023-ban Hongkong szerepelt a programban.
Az infografikán látható még egy új pálya, Essay – itt azonban a világbajnokság nem versenyez, csak az Európa-bajnokság, a francia helyszín hasonló szerepet kap, mint a korábbi években Nyirád.
A WRX 2024-es versenynaptára:
1. | Svédország | Höljes | július 6-7. |
2. | Magyarország | Nyirád | július 27-28. |
3. | Belgium | Mettet | augusztus 17-18. |
4. | Portugália | Montalegre | szeptember 7-8. |
5. | Ausztrália | november 30. - december 1. |