DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 27. szombat
Hírösszefoglaló

Dobogós kavar, Red Bull-feszültség – hétfői F1-es hírek

Mi is történt Alonso büntetése kapcsán? Volt-e valaha olyan domináns a Mercedes, mint a Red Bull? Mi a legfontosabb a Ferrarinál? Egy helyen a fő hírek.

Még a vasárnapról hétfőre virradó éjszaka történése volt, hogy Fernando Alonso mégis visszakapta a dobogóját a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon. Ebben a cikkünkben részletesen elmagyaráztuk, mi vezetett a kavarodáshoz a spanyol büntetése kapcsán és miért tartott olyan sokáig az egész ügymenet. Maga Alonso pedig természetesen végül elégedett volt a döntéssel.

Alonso ezzel egyébként százados lett a dobogók számát illetően, miközben a Red Bull csupán másodszor ért el zsinórban két kettős győzelmet – statisztikai gyűjtésünk a dzsiddai hétvégéről itt olvasható.

f1-alonso-redbull-dzsidda-dobogo



Eközben a Red Bullnál is érezhető volt némi feszültség annak kapcsán, hogy Max Verstappen az utolsó körben orozta el a leggyorsabb kört és az érte járó bónuszpontot Sergio Perez elől. A mexikói a kommunikáció felülvizsgálatát kéri, Helmut Marko „tipikus Maxról” beszélt, Christian Horner szerint viszont Perez is rápróbált a leggyorsabb körre a futam végén, csak ő félbeszakította azt néhány kanyar után – részletek minderről ITT és ITT, Nico Rosberg véleménye Verstappen viselkedéséről pedig ITT olvasható.

S ha már Verstappen: a címvédő nem is annyira finoman odaszúrt csapatának a műszaki problémák kapcsán. „Nem azért vagyok itt, hogy második legyek” – mondta a holland.

Eközben Toto Wolff és Lewis Hamilton nem teljesen ért egyet abban, hogy volt-e valaha az ő Mercedesük annyira domináns, mint az idei RB19-es: a csapatvezető nyilatkozata ide kattintva olvasható. Wolff amúgy viccelődve arról is beszélt, hogy előbb-utóbb az ő autójuk is elkezd majd hasonlítani a Red Bulléra.

Maradva még a Mercedesnél: Hamilton állítja, hogy továbbra is közeli barátok maradtak Angela Cullennel – bővebben itt. A témáról egyébként a Pitwall friss hétfői adásában is részletesen beszéltünk: hírháttérműsorunk új epizódját itt találjátok:

„Ne hülyítsük magunkat!” – ez most a legfontosabb a Ferrari-főnök szerint az újabb csalódáskeltő hétvégét követően. Eközben az alpine-os Esteban Ocon pedig már a Scuderiát is befoghatónak érezte számukra.

„Nem olyan rossz, mint amilyennek tűnik” – fogalmazott Lando Norris a McLaren újabb dupla nullával végződő futama után. Itt írtunk hosszabban a brit és Oscar Piastri értékeléséről.

A Haas pontot szerzett Dzsiddában, méghozzá Günther Steiner nem a szerencsének köszönhetően: https://formula.hu/parc-ferme/35066

Megnyitotta a tendert az F1-es gumigyártóknak az FIA a 2025-től kezdődő időszakra: bővebben itt.

Végezetül egy kis kitekintés az egyéb nemzetközi autósportos történésekre. A WRC-ben a Mexikó Ralit ismét a „nyugdíjas” Sebastien Ogier nyerte, aminek köszönhetően úgy is vezeti a vb-összetettet, hogy a három futamból csak kettőn állt rajthoz. A NASCAR-ban eközben olyan történt, amire legutóbb 58 éve volt példa. A MotoGP-ben az utolsó csapat, az RNF Aprilia is bemutatta a 2023-as festését. A Formula Plusz rovatunkban pedig részletesen elemeztük a WEC sebringi 1000 mérföldes szezonnyitójának tanulságait is.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: