DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
F1

Ferrari: Ne hülyítsük magunkat!

A Scuderia új F1-es csapatfőnöke nem kertelt Dzsidda után: változásra van szükség, a beszéd kevés a javuláshoz. Nem is akar a pozitívumokkal foglalkozni.

Újabb csalódáskeltő hétvégén van túl a Ferrari Szaúd-Arábiában: bár az időmérőn Charles Leclerc relatíve közel tudott kerülni Sergio Perez pole-pozíciós idejéhez, s még a futam első etapja sem volt vészes sem a hátrasorolása miatt a mezőny közepéről induló monacóinak, sem Carlos Sainznak, később azonban a kemény gumikon nagyon elveszettnek érződtek, s bár a biztonsági autó rossz időzítése is belejátszott, végül még a Mercedesektől is kikaptak és csupán a hatodik-hetedik helyeken futottak be.

A pilóták nem is tagadták, hogy nem azt az eredményt hozták Dzsiddában, amit szerettek volna, és egyetértett velük a Ferrari-főnökként második hétvégéjét teljesítő Frederic Vasseur is, aki így felelt arra a kérdésre, hogy mi most a legfontosabb:

f1-ferrari-dzsidda-futam



„Hogy ne hülyítsük magunkat. A legfontosabb egy ilyen helyzetben, hogy tudjuk, hol teljesítünk jól és mit csinálunk rosszul, de nem hülyíthetjük magunkat. Változtatnunk kell. Meg kell értenünk, hol vagyunk rosszak, aztán nyomnunk kell. Nem elég csak beszélni, attól nem leszünk gyorsabbak. Számomra eléggé tiszta a kép. Jó az autó potenciálja, de nem elég jó a Red Bullhoz képest, mert nem tudjuk mindig kihozni a maximumot az autóból.”

 

A Ferrari fő gondja és egyetlen pozitívuma

Vasseur arra is rávilágított, hogy a szaúdi futamon nem konkrétan a gumikopás volt a fő problémájuk, mint két hete Bahreinben, hanem az, hogy a kemény abroncsokon eltűnt a tempójuk: „Az első etap eléggé jól alakult, Charles szépen zárkózott fel, de a lágy gumin volt. Carlos is elfogadható tempót produkált a közepes keveréken a többiekhez, de aztán teljesen elvesztünk a kemény gumikkal. Ott kell megértenünk, mi a gond. Ha valahol fejlődnünk kell, egyértelműen a különböző keverékek kezelése.”

A csapatvezető ennek ellenére kitart amellett, hogy az SF-23-asban komoly potenciál rejlik: „Nem akarok a pozitívumokra hagyatkozni, mert nem jó a hétvége eredménye: arra kell koncentrálnunk, ami nem működik, nem pedig a pozitívumokkal. Ugyanakkor azt is észben kell tartani, hogy az alapos elemzést azt is meg kell nézni, mi ment jól, és szerintem az időmérő ilyen volt.”

„Nyilván mindig még jobb munkát akarunk végezni, és nehéz volt felmérni a Red Bull valós potenciálját, hiszen Max nem vett részt a Q3-ban. De legalább úgy éreztem, hogy a Mercedeshez és az Aston Martinhoz képest előreléptünk. Mi egy tizedre, ők három-négyre voltak az időmérőn, és szerintem jó úton haladunk a fejlesztésekkel. De egy dolog a potenciál, amely terén szépet léptünk előre: a gond az, hogy hogyan tartsuk meg ezt a maximumot az egész hétvégén, mivel ma nem sikerült. Úgy vélem, olykor ott vagyunk, máskor vagy a hétvége egyes szakaszaiban nem tudjuk kihozni a maximumot az autóból.”

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: