A Pirelli 2011 óta tölti be a Formula-1 hivatalos és egyedüli gumigyártói pozícióját: az olaszok a Bridgestone távozása után érkeztek meg a száguldó cirkuszba, akik néhány évig szintén egyedüli beszállítók voltak, miután a Michelin a 2000-es évek közepéig tartó gumiháború után kiszállt a sportból.
Bár a legfőbb esély arra van, hogy újra jelentkezik és továbbra is a Pirelli marad az F1 partnere, az FIA bejelentette, hogy hivatalosan megnyitja a tendert az egyedüli gumiszállítói posztra (tehát továbbra sincs szó arról, hogy több gumimárka látná el a mezőnyt) a potenciális érdeklődők számára a következő időszakra. Ez az időszak konkrétan 2025-től indul és három szezonra szól, de opció lehet a 2028-ra való hosszabbítás is. A közlemény kiemeli, hogy a győztes gyártó egyúttal a Formula-2 és a Formula-3 beszállítója is lesz.
A Nemzetközi Automobil Szövetség közleménye szerint a vonatkozó időszakra a gumiabroncsok mérete és tulajdonságai „nagyjából meg fognak egyezni” a jelenlegi 18 colos abroncsok specifikációjával, ugyanakkor kihangsúlyozták, hogy még nagyobb hangsúlyt fektetnének a fenntarthatóságra is. Emellett feltétel, hogy a gumikat elektromos azonosító rendszerrel lássák el, könnyítve az ellenőrzéseket.
Arról, hogy melyik gyártó nyeri el az F1 gumibeszállítói pozícióját a 2025-től induló korszakra, várhatóan június közepén születik majd döntés.