DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 21. csütörtök

Gumi

Mik azok a C-s gumik, és mit érdemes tudni róluk?

Milyen típusra gondoljunk autósként a C-s gumik esetében? Jellegüket, méretüket, technikai paramétereiket és hasznosíthatóságukat tekintve mi mindent érdemes tudni ezekről a speciális típusokról?

részletek

A közúttól a versenypályáig: Autógumik világa

Sebesség és az adrenalin. Az autóversenyzés világa izgalmas és lenyűgöző, csupa innovatív technológiával. Azonban nemcsak az autók és a versenyzők játszanak kulcsszerepet a pályán, hanem az autógumik is.

részletek

Hivatalos: Jön a szezonközi gumiváltoztatás

A vártnál jobban nőtt a 2023-as F1-es autók teljesítménye, erre reagál a Pirelli egy új konstrukcióval, amelyet a Brit Nagydíjtól kezdve vetnek be.

részletek

Az F1-es visszatérést fontolgatja a Bridgestone?

Sajtóértesülések szerint kihívója akadhat a Pirellinek a 2025-től esedékes időszakra kiírt pályázatnál: a japán márka állítólag mérlegeli a lehetőséget.

részletek

Megnyitotta a tendert az F1-es gumigyártóknak az FIA

Várja a jelentkezőket a gumibeszállítói posztra a 2025-től tartó időszakra a Nemzetközi Automobil Szövetség – bár a legnagyobb esélye a Pirelli maradásának van.

részletek

Ezért érdemes már most bejelentkezni a gumishoz

Sokan az utolsó pillanatig halogatják a téli abroncscserét, amikor pedig végre rászánják magukat, akár hetekig is kell várniuk a gumisra. A Hankook Tire Magyarország Kft. anyagfejlesztési menedzsere elmagyarázza, miért érdemes időben cselekedni, és már a megfelelő gumikkal várni az első hideget.

részletek

Felfüggeszti WTCR-es szereplését a Lynk & Co

A sorozatos gumiproblémák miatt úgy döntött a kínai márka és az autóikat indító Cyan Racing, hogy azonnali hatállyal felfüggeszti a szerepvállalását a Túraautó-világkupán.

részletek

Katar megismétlődésétől tart a Pirelli

Aggodalomra adnak okot a gumigyártó főnöke szerint az „agresszív” új rázókövek, amelyeket néhány kanyarban helyeztek el az idei évre Abu Dhabiban, bár Isola szerint más a helyzet, mint volt pár hete.

részletek

Együtt küzd a Bridgestone és a Michelin

A Bridgestone Csoport és a Michelin Group közösen veszi fel a kesztyűt az újrahasznosított ipari korom felhasználása és a jobb anyagkörforgás megteremtése érdekében. A két vállalat november végén, egy amszterdami eseményen, a „Smithers Recovered Carbon Black Conference”-n mutatta be fenntartható törekvéseit. A becslések szerint világszerte évente közel egymilliárd abroncs éri el használati idejének végét. Az új gumiabroncsok gyártásában viszont a felhasznált korom csak kevesebb mint 1%-a származik újrahasznosított elhasznált gumiabroncsokból, köszönhetően a nem megfelelő ellátási láncnak. A gumiiparban újrahasznosított és visszanyert anyagok felhasználásával kapcsolatos kihívások közül sok már ismert, de továbbra is jelentős akadályokkal néznek szembe az abroncsgyártók, ha fenntarthatóbb működést szeretnének elérni.

részletek

Hogyan válasszak autógumit?

Az autózásban az egyik legtöbbet emlegetett kérdés, hogy mi alapján érdemes gumiabroncsot vásárolni a gépkocsikra. A mintázat lényeges? Fontos az abroncs tudása, vagy „csak guruljon”? Téli és nyári gumira is szükség van?

részletek

A Continental 2022-től újrahasznosított PET palackokból készít gumiabroncsokat

A PET palackok újrahasznosítását és a gumiabroncsgyártásban való alkalmazását lehetővé tevő technológiát a Continental a rostszakértő OTIZ, Oriental Industries (Suzhou) Ltd.-vel közösen fejlesztette ki.

részletek

Egész évben kísértheti a gumiprobléma a Ferrarit

Pontot sem szerzett a Scuderia az F1-es Francia Nagydíjon, miután a többieknél jobban küszködtek az abroncsok kopásával. Mattia Binotto szerint ezt aligha tudják idén orvosolni.

részletek