Gumi
Mik azok a C-s gumik, és mit érdemes tudni róluk?
Milyen típusra gondoljunk autósként a C-s gumik esetében? Jellegüket, méretüket, technikai paramétereiket és hasznosíthatóságukat tekintve mi mindent érdemes tudni ezekről a speciális típusokról?
részletekA közúttól a versenypályáig: Autógumik világa
Sebesség és az adrenalin. Az autóversenyzés világa izgalmas és lenyűgöző, csupa innovatív technológiával. Azonban nemcsak az autók és a versenyzők játszanak kulcsszerepet a pályán, hanem az autógumik is.
részletekHivatalos: Jön a szezonközi gumiváltoztatás
A vártnál jobban nőtt a 2023-as F1-es autók teljesítménye, erre reagál a Pirelli egy új konstrukcióval, amelyet a Brit Nagydíjtól kezdve vetnek be.
részletekAz F1-es visszatérést fontolgatja a Bridgestone?
Sajtóértesülések szerint kihívója akadhat a Pirellinek a 2025-től esedékes időszakra kiírt pályázatnál: a japán márka állítólag mérlegeli a lehetőséget.
részletekMegnyitotta a tendert az F1-es gumigyártóknak az FIA
Várja a jelentkezőket a gumibeszállítói posztra a 2025-től tartó időszakra a Nemzetközi Automobil Szövetség – bár a legnagyobb esélye a Pirelli maradásának van.
részletekEzért érdemes már most bejelentkezni a gumishoz
Sokan az utolsó pillanatig halogatják a téli abroncscserét, amikor pedig végre rászánják magukat, akár hetekig is kell várniuk a gumisra. A Hankook Tire Magyarország Kft. anyagfejlesztési menedzsere elmagyarázza, miért érdemes időben cselekedni, és már a megfelelő gumikkal várni az első hideget.
részletekFelfüggeszti WTCR-es szereplését a Lynk & Co
A sorozatos gumiproblémák miatt úgy döntött a kínai márka és az autóikat indító Cyan Racing, hogy azonnali hatállyal felfüggeszti a szerepvállalását a Túraautó-világkupán.
részletekKatar megismétlődésétől tart a Pirelli
Aggodalomra adnak okot a gumigyártó főnöke szerint az „agresszív” új rázókövek, amelyeket néhány kanyarban helyeztek el az idei évre Abu Dhabiban, bár Isola szerint más a helyzet, mint volt pár hete.
részletekEgyütt küzd a Bridgestone és a Michelin
A Bridgestone Csoport és a Michelin Group közösen veszi fel a kesztyűt az újrahasznosított ipari korom felhasználása és a jobb anyagkörforgás megteremtése érdekében. A két vállalat november végén, egy amszterdami eseményen, a „Smithers Recovered Carbon Black Conference”-n mutatta be fenntartható törekvéseit. A becslések szerint világszerte évente közel egymilliárd abroncs éri el használati idejének végét. Az új gumiabroncsok gyártásában viszont a felhasznált korom csak kevesebb mint 1%-a származik újrahasznosított elhasznált gumiabroncsokból, köszönhetően a nem megfelelő ellátási láncnak. A gumiiparban újrahasznosított és visszanyert anyagok felhasználásával kapcsolatos kihívások közül sok már ismert, de továbbra is jelentős akadályokkal néznek szembe az abroncsgyártók, ha fenntarthatóbb működést szeretnének elérni.
részletekHogyan válasszak autógumit?
Az autózásban az egyik legtöbbet emlegetett kérdés, hogy mi alapján érdemes gumiabroncsot vásárolni a gépkocsikra. A mintázat lényeges? Fontos az abroncs tudása, vagy „csak guruljon”? Téli és nyári gumira is szükség van?
részletekA Continental 2022-től újrahasznosított PET palackokból készít gumiabroncsokat
A PET palackok újrahasznosítását és a gumiabroncsgyártásban való alkalmazását lehetővé tevő technológiát a Continental a rostszakértő OTIZ, Oriental Industries (Suzhou) Ltd.-vel közösen fejlesztette ki.
részletekEgész évben kísértheti a gumiprobléma a Ferrarit
Pontot sem szerzett a Scuderia az F1-es Francia Nagydíjon, miután a többieknél jobban küszködtek az abroncsok kopásával. Mattia Binotto szerint ezt aligha tudják idén orvosolni.
részletek