DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 23. kedd
WTCR

Felfüggeszti WTCR-es szereplését a Lynk & Co

A sorozatos gumiproblémák miatt úgy döntött a kínai márka és az autóikat indító Cyan Racing, hogy azonnali hatállyal felfüggeszti a szerepvállalását a Túraautó-világkupán.

Alig egy nappal az elzászi WTCR-hétvége kezdete előtt ledobta a bombát a Lynk & Co: a sorozatos gumihibákra hivatkozva azonnali hatállyal felfüggeszti szereplését a Túraautó-világkupán. A döntés azt jelenti, hogy a Cyan Racing öt autója és versenyzője, név szerint a címvédő Yann Ehrlacher, valamint Yvan Muller, Thed Björk, Santiago Urrutia és Ma Qing Hua sem az Anneau du Rhin pályán rendezendő futamokon, sem az ázsiai helyszíneket pótló, egyelőre be nem jelentett két fordulón nem áll rajthoz 2022-ben.

A döntés azok fényében nem meglepő, hogy a Lynk & Co már a legutóbbi vallelungai versenyeket is bojkottálta az abroncsokkal kapcsolatos problémák okán. Amelyek valóban visszatérők idén a WTCR-ben, hiszen a Norschleifén egy az egyben le kellett fújni a futamokat, mert a Goodyear nem tudta megállapítani az edzéseken tapasztalt meghibásodások okát és a biztonságos versenyzést sem tudta garantálni. Vallelungában ugyan csak a Cyan Racing lépett vissza – többek között azért, mert Muller az egyik tréningen 200 km/h fölötti tempónál balesetezett –, de más márkáknál is jelentkeztek defektek a versenyen, beleértve mindenekelőtt a Hondát és az Audit.

cyan-racing-gumik-wtcr



A Lynk & Co autóit azért érinti súlyosabban a jelenség, mert a teljesítmény-kiegyenlítő rendszerek révén jelenleg az övék a legnehezebb versenygép a mezőnyben, így értelemszerűen a Goodyear abroncsait is jobban terhelik. Emiatt határoztak az azonnali hatályú kiszállás mellett, mivel a WTCR illetékesei nem tudtak megnyugtató megoldást garantálni a problémákra.

„Olyan gumink van idén, amely nem bír el mindenféle BoP- és kompenzációs súly tartományt minden helyszínen” – magyarázta a Lynk & Co közleményében Fredrik Wahlen, a Cyan Racing csapatmenedzsere. „És a mi autónk mind közül a legnehezebb. Ennek köszönhetően a versenyzőink gumihibáknak vannak kitéve nagy sebességnél. Egyszerűen nem lehetséges biztonságos körülmények között folytatnunk a szezont.”

„Ez a legkeményebb döntés, amit valaha meghoztunk, hiszen a Cyan Racing összes tagja azért van itt, hogy nyerjen, és rengeteg áldozatot hoztunk, hogy oda jussunk, ahol most tartunk. De nem tudunk biztonságosan versenyezni a jelen körülmények között, márpedig a biztonság az elsődleges szempont számunkra. Köszönjük az FIA-nak a nehéz körülmények között nyújtott támogatást.”

Wahlen szavaiból úgy fest, elsősorban a WTCR vezetőségével adódott nézeteltérésük a Lynk & Cónál, nem pedig az FIA-val. Mindenesetre a kiszállásuk azt is jelenti, hogy mindössze 12 induló lesz a most hétvégi franciaországi fordulón.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: