DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 26. péntek
WTCR

Jelenlegi formájában megszűnik a WTCR

A Túraautó-világkupa szervezői közleményben jelentették be, hogy a novemberben véget érő szezon lesz az utolsó a jelenlegi formában, és dolgoznak egy új, egyversenyes formátum létrehozásán.

Ha azt mondjuk, hogy hemzsegett a problémáktól a WTCR 2022-es idénye, akkor még finoman fogalmaztunk. A versenynaptárt többször is át kellett variálni az orosz-ukrán háború, valamint az ázsiai koronavírus-járvány miatti korlátozások okán, de ami ennél is nagyobbat ütött a széria megítélésén, hogy a sorozatos gumiproblémák miatt a bajnokság egyik márkája, a Lynk & Co felfüggesztette a részvételét a második hazai futama előtt.

Érezhető volt, hogy súlyos válságban van a Túraautó-világkupa – már csak abból is, hogy hosszú időbe telt bejelenteni, hogy Bahreinben és Szaúd-Arábiában zárul majd a szezon. Pénteken viszont kiderült, hogy novemberben végén maga a WTCR-korszak is lezárul ebben a formában: közleményben jelentették be ugyanis, hogy a promóter Discovery Sports Events (DSE) megszünteti a jelenlegi formájában a bajnokságot.

wtcr-2022



A DSE hozzátette: ezentúl a változatlan formában folytatódó Elektromos Túraautó-világkupára (ETCR), valamint egy új, egyversenyes formátum kidolgozására helyezi a hangsúlyt, együttműködésben a TCR-kategória jogait birtokló WSC-vel. Az FIA túraautós bizottságának elnökével, Alan Gow-val együtt azt is hangsúlyozták, hogy továbbra is feltett szándékuk világszintű címet kiosztani és lehetőséget biztosítani a belsőégésű motor által hajtott TCR-gépek számára, hogy a legmagasabb szinten mutathassák meg magukat és versenyezhessenek (az FIA közleménye a szériaszerű és az egyversenyes formátumot is opcióként említi, a Discoverynél emelték ki utóbbit). 

Francois Ribeiro, a DSE vezetője a közleményben a váltás/megszűnés egyik okaként említette, hogy bár feltett szándékuk volt fenntartható üzemanyagot bevezetni a WTCR-ben, ez még nem állna teljesen készen a TCR-gépekben való használatra, a szponzorok pedig egyre kevésbé szívesen támogatnak olyan bajnokságokat, ahol fosszilis üzemanyagot használnak. „Komolyan aggódtunk amiatt, hogy ez negatívan érintheti a rajtrács létszámát, amelyet már így is lecsökkentett a járvány, a háború és a gazdasági kilátások. A jövőbeli egyeseményes formátum segítene enyhíteni ezeket az aggályokat” – fogalmazott Ribeiro.

A WTCR-t jelenlegi formájában 2018-ban hívták életre a korábbi Túraautó-világbajnokság (WTCC) jogutódjaként: miután az ott használt TC1-es versenygépek nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, a korábbi vezetőjük, Marcello Lotti által megálmodott TCR-autókat vetették be a világbajnoki státuszt elveszítő szériában is, amely így tehát összesen öt évadot élt meg. A túraautózás elitsorozata végig komoly magyar érdekeltsségel futott Michelisz Norbert, Tassi Attila és a Zengő Motorsport révén, Norbi 2019-ben a hazai autósport legnagyobb sikerét elérve meg is nyerte a világkupát.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: