A Lynk & Co visszalépése után tizenkét fős mezőnnyel startolt el a Túraautó-világkupa első futama az Anneau du Rhin pályán. A pole-pozícióból Nestor Girolami várhatta a piros lámpák kialvását, a start utáni egyenes végére viszont Nathanael Berthon lehagyta őt, így az audis állt az élre, sőt a hondás argentinnak még Mikel Azconával szemben is védekeznie kellett.
Eleinte úgy tűnt, hogy az előzetes várakozásoknak megfelelően nehéz előzni az elzászi pályán – legalábbis tisztán: Gilles Magnus is csak úgy tudott elmenni Esteban Guerrieri a negyedik helyen, hogy finoman megpöckölte (ezt az incidenst majd vizsgálni is fogják). Guerrieri ezzel rengeteg pozíciót bukott, és végül kénytelen is volt meglátogatnia a bokszát. Hátrébb Mehdi Bennani vívott keményen Tassi Attilával: a marokkói bele is ütközött a magyar Hondájába, amit pedig Nagy Dániel használt ki tökéletesen azzal, hogy mindkettejüket megelőzte.
Magnus a későbbiekben is tört előre: a célegyenesre ráfordító kanyarban vetődött be Azcona mellé, így a belga már feljött a harmadik pozícióba – igaz, a vizsgálat miatt azt is üzenték Azconának, hogy ne nagyon harcoljon az Audi versenyzőjével. Magnus aztán már Girolamit is támadta, ezt azonban ki tudta használni a Hyundai spanyolja – de csak ideiglenesen, mert Magnus azonnal visszavette tőle a pozíciót.
Michelisz Norbert is észrevétette magát egy határozott manőverrel: Tom Coronel mellé dobta be a Hyundait és jött fel ezzel az ötödik helyre. Ezt a megmozdulást egyébként kihasználta Rob Huff is, valamint mögöttük a Nagy Danit már időközben visszaelőző Tassi Attila is, aki csapattársát, Tiago Monteirót is megelőzte. Hiába volt ezzel már nyolcadik Tassi, a hajrában bal első defektet kapott, ezért visszaesett.
Mindeközben az élen Berthon senkitől sem zavartatva behúzta idei első győzelmét. Girolami a folyamatos támadások ellenére megtartotta a második helyet, Magnus lett a harmadik, Azcona pedig a negyedik, akinek ezzel ugyan olvadt valamennyi az előnyéből, de továbbra is kényelmesen vezeti a bajnokságot. Legjobb magyarként Michelisz az ötödik helyen futott be, megelőzve a Zengő Motorsportot erősítő Huffot, akit ugyan a pontversenyben megelőzött Magnus, de így is harcban van az összetett dobogóért. Nagy Dániel a nyolcadik helyen látta meg a kockás zászlót, Tassi viszont nem ért célba az említett defekt után.
FRISSÍTÉS: Később Magnust öt másodperces büntetéssel sújtották, így visszacsúszott a hetedik helyre, míg Azcona, Michelisz, Huff és Coronel is javított egy-egy pozíciót.
Az 1. futam végeredménye:
1. | Nathanael Berthon | Audi | |
2. | Néstor Girolami | Honda | 0.299 |
3. | Gilles Magnus | Audi | 0.660 |
4. | Mikel Azcona | Hyundai | 1.047 |
5. | Norbert Michelisz | Hyundai | 1.586 |
6. | Rob Huff | Cupra | 2.408 |
7. | Tom Coronel | Audi | 4.603 |
8. | Dániel Nagy | Cupra | 5.946 |
9. | Tiago Monteiro | Honda | 6.505 |
10. | Esteban Guerrieri | Honda | 1'04.602 |
11. | Mehdi Bennani | Audi | 1 kör /15.632 |
Attila Tassi | Honda | Kiesett |