DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 5. kedd
F1

Katar megismétlődésétől tart a Pirelli

Aggodalomra adnak okot a gumigyártó főnöke szerint az „agresszív” új rázókövek, amelyeket néhány kanyarban helyeztek el az idei évre Abu Dhabiban, bár Isola szerint más a helyzet, mint volt pár hete.

Nemcsak a vonalvezetés változott néhány ponton a szezonzáró Abu Dhabi Nagydíj helyszínén, hanem egyes kanyarokban a rázóköveket is kicserélték. És pontosan ez az, ami némileg aggodalommal tölti el a Pirellit a pénteki edzések után, ugyanis ezek a rázókövek nagyon hasonlók azokhoz, amelyek néhány hete Katarban négy defektet eredményeztek a futamon. Mario Isola, a gumigyártó F1-es főnöke szerint nem ugyanaz a helyzet, mint volt a katari pályán, de azért így is figyelni fogják a fejleményeket:

„Nagyon hasonlók a katari rázókövekhez, de nem teljesen ugyanolyanok. Különösen az 5-ös és 9-es kanyar kijáratán agresszívek. Azok a legagresszívebbek” – magyarázta Isola, akit a Motorsport.com idéz. „Az 1-estől a 4-es kanyarig ugyanazok, mint tavaly, viszont a 12-estől a 15-ösig megint mások a rázókövek. A 16-os kanyar kijárata is ugyanolyan, mint egy éve. Szóval vannak eltérések tavalyhoz képest, és agresszívebbek lettek.”

„Emellett más rázókövek vannak a kanyarok csúcspontjánál is, de nyilván más a helyzet ezekkel. Először is azért, mert a csúcspontot mindig a terheletlen kerék érinti. Másrészt pedig a pilóták meg tudják csinálni, hogy nem hajtanak rá a rázókőre annyira a kanyarcsúcspontokon, a kijáratok miatt azonban jobban aggódom, főleg az 5-ös és 9-es kanyarok között, mert azok a legagresszívebbek.”

„Láthattuk az F2-es és az F1-es szabadedzéseken is, hogy főleg a 9-esben hajtanak rá a rázókövekre, amely ráadásul a leggyorsabb kanyar is. És biztos vagyok benne, hogy az időmérőn és esetleg a futamon is használni fogják a rázókövet, úgyhogy ezt számításba kell vennünk. Egyértelműen más a helyzet, mint Katarban, más a tempó, más az időmennyiség, amit a rázóköveken töltenek, de ezzel akkor is számolnunk kell és figyelnünk kell rá.”

Isola kiemelte: hatványozott mértékben ellenőrzik az abroncsokat a pénteki nap végén, de akárcsak Katarban, most is problémát jelent, hogy egyetlen edzésen sem teljesítenek olyan hosszú etapot, mint amit majd a futamon fognak – márpedig az akkori vizsgálatok szerint ez is belejátszott az ottani defektekbe. A szakember hozzátette: nem tudja, mit lehet így a hétvége közepén kezdeni magukkal a rázókövekkel, de mindenképp megosztják a tapasztalataikat az FIA-val is.

FRISSÍTÉS: A szombat reggeli hírek szerint az FIA az éjszaka folyamán némileg módosította a kérdéses kerékvetőket, az Autosport beszámolója alapján lekerekítették a rázókövek éles végeit, hogy kevésbé jelentsenek veszélyt a gumikra.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: