Már csütörtökön írtunk arról sajtóértesülések alapján, hogy a Pirelli új slick, azaz száraz pályás abroncsokat vethet be a júliusi Brit Nagydíjtól kezdődően. Az ok abban keresendő, hogy a csapatok folyamatos fejlesztései révén a 2023-as autók a vártnál nagyobb mértékben gyorsultak és nőtt a teljesítményük, ez pedig értelemszerűen a gumikra is nagyobb terhelést ró.
A Pirelli aztán pénteken meg is erősítette a változtatást: az FIA engedélyezte a változtatást, így Silverstone-tól érkezik az új specifikációjú slick abroncs, s egyúttal azt is hivatalossá tették, hogy az új gumi bizonyos részleteit már a 2024-es idényre készült fejlesztésekből emelik be. A csapatok természetesen nem fognak teljes mértékben az ismeretlen ugrani, a június eleji Spanyol Nagydíj pénteki edzésein ugyanis kipróbálhatják az új gumikat.
„Sokkal nagyobb teljesítményt láthattunk a 2023-as autóktól a tavalyiakhoz képest a szezon első futamain, s ez köszönhető a mind a tíz csapat által mutatott rendkívüli fejlesztési tempónak” – magyarázta a döntést Mario Isola, a Pirelli motorsportfőnöke. „Miamiban például a pole-idő csaknem két másodperccel volt gyorsabb, mint egy éve, de ugyanilyen mértékű fejlődést láthattunk a versenyeken is.”
„A Pirelli szimulációs munkái során nemcsak az a célunk, hogy olyan termékeket állítsunk elő, amelyek hozzák a részvényesek által kért teljesítményt, hanem számítunk az esetleges problémákra, hogy reagálhassunk rájuk. Az új specifikáció tartalmaz olyan anyagokat, amelyeket már 2024-re fejlesztettünk, s amelyek ellenállóbbá teszik az abroncsokat anélkül, hogy bármely más technikai paraméterre vagy a pályán való viselkedésükre hatással lennének. Hogy lehetővé tegyük, hogy a csapatok élesben is kipróbálják az új konstrukciót, a Pirelli két extra szettet szállít a Spanyol Nagydíj első és második szabadedzésére.”
A Pirelli tehát hivatalossá tette az évközi módosítást, amelyre ugyanakkor még a Motorsport Világtanácsnak is rá kell bólintania – igaz, ez alighanem csak formalitás lesz majd.