Elszámolták magukat a csapatok: a Formula-1 istállói minden szezont megelőzően leadják a Pirellinek becsléseiket arról, mennyit változik az autók teljesítményszintje, a gumigyártó pedig ehhez igazítja az adott év abroncsait. A 2023-as javulás 2022-höz képest azonban nagyobb, mint amit az istállók előrejeleztek, így a Pirelli-gumik túl nagy terhelésnek vannak kitéve.
Ennek érdekében a gumigyártó módosított, megerősített abroncsokat vezet be a szezon 11. versenyétől, a Brit Nagydíjtól fogva – értesült a Racingnews365. A helyszínválasztás oka, hogy Silverstone jelenti a versenynaptár egyik legnagyobb terhelését az abroncsok szempontjából, így az angol pályán szükség lesz a strapabíróbb specifikációra. A folytatásban több hasonló mértékű terhelést jelentő helyszín következik, mint Spa, Zandvoort vagy Suzuka.
Ezeket a gumikat használja a mezőny 2024-ben is
A lap információi szerint ugyanezek az abroncsok lesznek használatban a 2024-es szezonra is – ez egyben azt is jelenti, hogy a Pirelli nem számít a mostanihoz hasonló nagy terhelésnövekedésre a következő évadra.
Az olasz gyártó egyelőre nem kommentálta a hírt, mivel a módosítás még nem hivatalos: azt jóvá kell hagynia a Motorsport Világtanácsnak, de ez csak formalitás a lap szerint. Biztonsági aggályok nem merültek fel, teszi hozzá a beszámoló.