DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Egyéb

Együtt küzd a Bridgestone és a Michelin

A Bridgestone Csoport és a Michelin Group közösen veszi fel a kesztyűt az újrahasznosított ipari korom felhasználása és a jobb anyagkörforgás megteremtése érdekében. A két vállalat november végén, egy amszterdami eseményen, a „Smithers Recovered Carbon Black Conference”-n mutatta be fenntartható törekvéseit. A becslések szerint világszerte évente közel egymilliárd abroncs éri el használati idejének végét. Az új gumiabroncsok gyártásában viszont a felhasznált korom csak kevesebb mint 1%-a származik újrahasznosított elhasznált gumiabroncsokból, köszönhetően a nem megfelelő ellátási láncnak. A gumiiparban újrahasznosított és visszanyert anyagok felhasználásával kapcsolatos kihívások közül sok már ismert, de továbbra is jelentős akadályokkal néznek szembe az abroncsgyártók, ha fenntarthatóbb működést szeretnének elérni.

Az ipari korom felhasználásával az abroncsipar függetlenítheti magát a petrolkémiai anyagoktól azáltal, hogy a hagyományos korom egy részét fenntartható és körforgást támogató alternatívával cseréli le anélkül, hogy a teljesítmény csökkenne. A visszanyert korom felhasználása az új abroncsok gyártása során akár 85%-kal is csökkentheti a CO2-kibocsátást.

Bridgestone & Michelin_resize



A konferencia során a két cég bemutatta arra vonatkozó terveit, hogy milyen úton növelhető az újrahasznosított ipari korom mennyisége az új abroncsokban és egyéb gumitermékekben. Ahhoz, hogy ez a változás bekövetkezzen, az abroncs- és gumiipar minden résztvevőjének együtt kell működnie. Éppen ezért a Michelin és a Bridgestone olyan partnerség létrehozására törekszik, amely felgyorsítja a fejlődést és növeli az újrahasznosított ipari korom kínálatát és használatát.

„A Bridgestone fenntartható mobilitási terveinek megvalósításához kulcsfontosságú az abroncsgyártás során az újrahasznosított ipari korom jobb felhasználása” – mondta Jake Rønsholt, a Bridgestone Európa, Közel-Kelet, India és Afrika stratégiai és átalakítási alelnöke. „A Michelinnel és más partnerekkel együtt lendületet adhatunk ennek a kezdeményezésnek, és előmozdíthatjuk a CO2-kibocsátás csökkentését, valamint a termékgyártás terén a megújuló és fenntartható anyagokra történő átállást.”

„Évek óta folynak a viták a különféle korlátokról és akadályokról, amelyek korlátozzák a gumiipart abban, hogy jelentős mennyiségben alkalmazzanak újrahasznosított és/vagy visszamaradó nyersanyagokat” – mondta Sander Vermeulen, a Michelin  hulladék gumitermékek újrahasznosító üzletágának alelnöke „Úgy éreztük, itt az ideje, hogy tovább lépjünk a tárgyalásokon, és olyan megoldásokhoz járuljunk hozzá, amelyek lehetővé teszik, hogy a gumiipar egésze körforgásos rendszerben működhessen azáltal, hogy növeljük az elhasznált abroncsokból származó újrahasznosított és/vagy visszamaradt anyagok felhasználását. Örülök, hogy olyan partnert találtunk a Bridgestone-ban, aki osztja elképzelésünket, és együtt cselekvésre hívhatjuk a többi érdekelt felet is” – tette hozzá.

A közös kezdeményezés részeként a Bridgestone és a Michelin bemutatja az abroncsipar szerepét a körforgásos gazdaság kialakításában. Továbbá, egy olyan könyv kiadását tervezik a 2022-ben, amelyben bemutatják azon műszaki követelményeket, jellemzőket és a javasolt megoldásokat, amelyek segítik növelni majd a visszanyert korom szerepét az abroncsok gyártásánál.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: