A Red Bull újabb kettős győzelmet aratott a Formula-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjon, az örömükbe azonban érezhetően némi feszültség is vegyült annak köszönhetően, hogy Max Verstappen az utolsó körben elhappolta a leggyorsabb körért járó bónuszpontot a futamot megnyerő Sergio Pereztől, s ezzel attól is megfosztotta a mexikóit, hogy karrierje során először vezesse a világbajnoki tabellát.
A rádiózás alapján mindkét pilóta folyamatosan érdeklődött a leggyorsabb köridőről, miközben a csapat irányából többször is bizonyos tempó tartására kérték őket. Verstappen mindezek ellenére rakta oda az utolsó kört – ami viszont nem érte váratlanul Helmut Markót:
„Ez tipikus Max volt az utolsó körben megfutott leggyorsabb körrel” – nyilatkozta a Red Bull F1-es tanácsadója az ORF-nek. „Irányíthatatlan volt, ez egyszerűen Max. Mindketten folyamatosan kérdezgették, kié a leggyorsabb kör, és persze Max kivárta a legutolsó alkalmat, hogy Perez már ne tudjon rá válaszolni. Ez a világbajnoki vezetést jelenti a számára.”
Érdekesség, hogy a 2016-os F1-es világbajnok, Nico Rosberg is ugyanazt a kifejezést – „tipikus Max” – használta a történtekre, mint Marko.
Valójában Perez is megpróbálta?
Perez futam utáni nyilatkozata alapján őt váratlanul érte Verstappen próbálkozása, s egyúttal jelezte, hogy felül kellene vizsgálni a csapaton belüli kommunikációt. Christian Horner csapatfőnök azonban azt állította a dzsiddai verseny után, hogy valójában az első helyezettet is rá akart menni a leggyorsabb körre a hajrában, csak néhány kanyar után letett róla:
„Arra jutottunk, hogy ez az utolsó kör: ha megpróbálja, hát megpróbálja. Szerintem addigra ő is erre a következtetésre jutott. Mindkét pilótának megvolt az információ, hogy Checóé a leggyorsabb kör azon a ponton. Kérdezte, hogy mennyi az idő, szóval egyértelmű volt, miért kérdezi, tudta, hogy Max rá fog hajtani, Checo viszont feladta az első néhány kanyart követően, miután másfél tizedmásodperces hátrányban volt, így látható volt, hogy kihátrált belőle. Ahogy Max is mondta a rádión, fontos volt neki a leggyorsabb kör, és nem volt rá okunk, hogy bármelyiküknek is megtiltsuk, hogy rámenjenek.”
Horner azt is tisztázta, hogy a fentebb említett tempótartásra csak azokban a körökben kérték a versenyzőket, amikor felmerült, hogy esetleg ismét gond lehet a féltengellyel, ám amint kiderült az adatokból, hogy nincs probléma, ismét engedték őt nyomni.