Kifejezetten nagy tumultusban kezdődött meg a Német Nagydíj második szabadedzése, mindenki igyekezett minél több kilométert gyűjteni, illetve minél több alkatrészt és beállítást kipróbálni. 20 perc után annyira gyorsan megvolt szinte mindenki, ekkorra már csak a két Mercedes-pilóta és Ricciardo neve mellett nem állt mért idő.
A gyakorlás elején a Ferrari volt a leggyorsabb, majd Verstappen vette át a vezetést, előnye ráadásul kifejezetten nagy, mininimum három tized volt a Mercedesekkel, a Ferrarikkal és csapattársával, az első edzésen legjobbnak bizonyuló Daniel Ricciardóval szemben.
Vettel aztán félóra után visszaállt az élre, néhány ezreddel gyorsabbnak bizonyult a hollandnál, mögöttük pedig jött Raikkönen is a másik Ferrarival. Érdekes volt figyelni a Haasokat és a Saubereket, Magnussen és Leclerc jó ideig gyorsabb tudott lenni még Ricciardónál is, de jónak tűnt a két csapattárs, Grosjean és Ericsson is.
Ahogy haladt előre a gyakorlás, úgy alakult ki egy szép kis adok-kapok az élen, a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes közül egy-egy ponton mindhárom állt az élen valamelyik versenyzőjével.
Az edzés közepén megint a Haas állt a nagyok mögött, de újból ott volt Leclerc és a Sauber a top 10-ben, megelőzve a Renault-t, a Force Indiát, de még Ricciardót is.
A második szabadedzés utolsó fél órájában a szokásos forgatókönyvnek megfelelően már inkább a versenyszimulációk kerültek előtérbe, de aggasztó jel lehetett a Red Bullnak, hogy Verstappen furcsa motorhangokra panaszkodott leváltásoknál. Megszokott volt a látvány a mezőny legvégén is, amely ismét a két McLarenből és a két Williamsből állt, Alonsón kívül ráadásul ismét tekintélyes hátrányban még az előttük lévő Toro Rossóhoz képest is.
Hibákat csak kisebbeket láthattunk a gyakorláson, az egyik az volt, amikor a motorcserés büntetésre készülő Ricciardo pördült meg, az utolsó negyedórához közeledve pedig Szirotkin látogatta meg a pálya melletti területeket az utolsó szektorban. Ők ketten egyébként a két incidens között személyesen is (majdnem) találkoztak, a hajtűben egy félreértés miatt kicsi híja volt csak, hogy összeütközzenek.
Az edzésen végül megint egy Red Bull bizonyult a leggyorsabbnak, de ezúttal Max Verstappen révén, aki éppencsak nem fér be 1:13 alá. Hamilton és Bottas is mindössze néhány százados lemaradásban voltak a hollandhoz képest, a két Ferrarinak (Vettel-Raikkönen sorrendben) viszont már némileg nagyobb volt a hátránya.
Daniel Ricciardót a Red Bull nem hajtotta különösebben, talán már a motorcserés büntetést szem előtt tartva, a három csapat ezúttal csak öt versenyzője mögé így Romain Grosjean lépett fel a hatodik helyre, csapattársa, Magnussen elé (Ricciardo tizenharmadik lett). A haasosok mögött Leclerc és Hülkenberg következett, a két Force India közül még Ocon fért be a top 10-be.
A top 10 környéke egyébként rendkívül szoros volt, a kilencedik Hülkenberg és a tizenhetedik Alonso között mindössze bő három tized volt a differencia. A csúcssebességeket tekintve némi meglepetésre a Toro Rossóval Hartley volt a leggyorsabb, ráadásul majdnem 6 km/órával mindenkihez képest.
A második szabadedzés végeredménye: