DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. szeptember 18. szerda
Hírösszefoglaló

Leclerc-vezetés és készülődő fordulat? – pénteki F1-es hírek

A Ferrari az élen zárt, a Red Bull feltámadt, a McLaren elszürkült, a Mercedes felemás napot teljesített a bakui pénteken: egy helyen a nap hírei.

Leclerc autót tört, majd az élen zárt Bakuban

Két szabadedzést rendeztek pénteken a Formula-1-es Azerbajdzsáni Nagydíjon. Az elsőn többször is előkerült a piros zászló, többek között Charles Leclerc és Franco Colapinto autótörései miatt, miközben a legjobb időt az utolsó utáni pillanatban elorozta Lewis Hamilton elől Max Verstappen – beszámoló és végeredmény itt olvasható.

f1-leclerc-ferrari-baku-day1



A második tréningen Leclerc már a leggyorsabbnak bizonyult, de csak hat ezreddel múlta felül Sergio Perez Red Bullját és hat századdal Hamilton Mercedesét, miközben a McLarenek ezúttal hátrébb szerepeltek a megszokottnál – összefoglaló és eredménylista ide kattintva.

 

Messze a McLaren, feltámadt a Red Bull?

A világbajnoki címekre pályázó két istálló ellentétes napot tudhat maga mögött a várakozásokhoz képest. Az előző nagydíjakon szenvedő Red Bull ugyanis hirtelen életjeleket kezdett el mutatni: Verstappen szerint is „egyelőre versenyképesebb” az RB20-as Baku utcáin, sőt Perez szerint akár a pole-pozícióért is harcba szállhatnak szombaton!

A Red Bull feltámadását segítheti az a tény is, hogy azon három istálló közé tartoznak, akik hoztak fejlesztést az azeri fordulóra: az energiaitalosok egy módosított padlólemezzel igyekeznek megkezdeni a visszazárkózást. Az ezúttal nem túl hosszú teljes fejlesztési lista ide kattintva böngészhető.

f1-verstappen-redbull-day1-baku

A McLaren azonban elszürkült a szabadedzéseken, és maga Lando Norris is elismerte: „eléggé messze” vannak a többi élgárdától, három-négy tizedmásodpercre becsülte a lemaradásukat. „Az emberek csak szeretik azt hinni, hogy mindenhol mi vagyunk a legjobbak, pedig nem” – vonta le a következtetést az összetettben második brit.

 

Problémákkal együtt is gyors Ferrari, felemás nap a Mercedesnél

Ami a másik két élcsapatot illeti: Leclerc elmagyarázta, mi történt az FP1-es baleseténél, majd azt is elárulta, hogy nem volt hozzá köze a második szabadedzésen hallott problémáinak. Azt pedig ő és a figyelmeztetésben részesülő Carlos Sainz is jó jelnek veszi, hogy minden nehézség ellenére is ütőképesnek tűnt pénteken a Ferrari – a nyilatkozataik itt olvashatók.

A Mercedesnél viszont felemás a hangulat egyelőre Bakuban. Míg Hamilton a két top 3-as eredmény után érthetően bizakodó, George Russell motorcserére kényszerült pénteken, mindez pedig az önbizalmára is rányomta a bélyegét – bővebben ide kattintva.

f1-mercedes-baku-day1

Verstappen: Piastrit nem lehet második számúnak tekinteni

Persze a két szabadedzésen kívül is voltak azért híreink. Verstappen például véleményt formált a McLarennél minap deklarált csapatsorrendről: a hollandot nem lepte meg, hogy eddig várt ezzel a rivális istálló, ugyanis szerinte Oscar Piastri nem második számú kaliberű pilóta. „Oscar szemszögéből nézve ő közelebb van Landóhoz a bajnokságban, mint Lando hozzám, de ez olyasmi, amit nekik kell megoldaniuk” – fogalmazott a világbajnok.

 

Még mindig Newey…

Természetesen még pénteken is téma volt Adrian Newey Aston Martinhoz szerződése. Mike Krack Aston-főnök például félig viccesen elárulta: Fernando Alonso még azt is vállalta, hogy a szakember bérének egy részét ő fizeti!

Eközben az 1997-ben Newey autójával világbajnoki címet szerző Jacques Villeneuve figyelmeztette az Aston Martin versenyzőit – a sorok között olvasva elsősorban Lance Strollt – arra, hogy jellemzően igen nehéz vezetni a brit mérnökzseni autóit: „Tapasztalataim szerint Adrian mindig is nagyon precízen vezethető autókat tervezett. Mindig egy szűk ablak állt rendelkezésre az autó felkészítéséhez, de szuperül teljesítettek, ha sikerült eltalálni ezt az ablakot. Ez az autó nem való mindenkinek. Kivételes versenyzőknek tervez autókat, és ezek a versenyzők hatalmas előnyre tudnak szert tenni, az átlagos versenyzők viszont szenvedni fognak.”

f1-newey-redbull_1

A Red Bull részéről is megszólaltak Newey csapatváltása kapcsán. Christian Horner finoman azért emlékeztette az Astont, hogy korán ünneplik még a leigazolását, hiszen egyelőre az ő alkalmazásukban áll; Helmut Marko viszont arról beszélt, hogy valóban vonzóbbá válhat ezáltal a rivális alakulat.

S ha már Marko, a tanácsadó emellett Perez megtartásáról is nyilatkozott: szerinte elsősorban a mexikói utcai pályákon nyújtott teljesítménye miatt maradhatott az F1-ben – részletek itt.

 

Itt az új Formula Shakedown!

Végezetül pedig ajánljuk figyelmetekbe ralis műsorunk, a Formula Shakedown friss adását, amelyben Gobodics Tamás főszerkesztő állandó szakértőnkkel, Vincze Ferenccel értékelte az aktulitásokat és a az összetett esélyeket a WRC-ből, az ERC-ből és a hazai bajnokságból:

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: